Počet záznamů: 1  

A Roller - Fast Sampling-Based Texture Synthesis Algorithm

  1. 1.
    SYSNO ASEP0411365
    Druh ASEPI - Interní tisk
    Zařazení RIVZáznam nebyl označen do RIV
    NázevA Roller - Fast Sampling-Based Texture Synthesis Algorithm
    Tvůrce(i) Haindl, Michal (UTIA-B) RID, ORCID
    Hatka, M. (CZ)
    Vyd. údajePraha: ÚTIA AV ČR, 2005
    Č. sv. edice2005/4
    Poč.str.4 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovatexture synthesis ; BTF textures ; virtual reality models
    Vědní obor RIVBD - Teorie informace
    CEP1M0572 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    CEZAV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011)
    AnotaceThis paper describes a method for synthesizing natural textures that realistically matches given colour texture appearance. The novel texture synthesis method, which we call the roller, is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. An optimal double toroidal patch is seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time rendering.
    PracovištěÚstav teorie informace a automatizace
    KontaktMarkéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201.
    Rok sběru2006

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.