Počet záznamů: 1
Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru
- 1.
SYSNO ASEP 0411343 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV D - Článek ve sborníku Název Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru Překlad názvu Tire spinning detection and vehicle velocity estimation using Kalman filter Tvůrce(i) Holub, O. (CZ)
Augusta, Petr (UTIA-B) RID
Roubal, J. (CZ)
Hurák, Z. (CZ)Vyd. údaje Bratislava: Slovak University of Technology, 2005 ISBN 80-227-2235-9 Zdroj.dok. Proceedings of the 15th International Conference on Process Control 2005 Rozsah stran s. 1311-1315 Poč.str. 6 s. Forma vydání CD-ROM - CD-ROM Akce Process Control 2005 Datum konání 07.06.2005-10.06.2005 Místo konání Štrbské Pleso Země SK - Slovensko Typ akce EUR Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. SK - Slovensko Klíč. slova track vehicle ; tire spinning detecten ; Kalman filter Vědní obor RIV BC - Teorie a systémy řízení CEP 1M0567 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy CEZ AV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011) Anotace Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako např. malý jízdní odpor, mají zásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti. Překlad anotace Track vehicles, besides their advantages like low tractive resistance, have crucial disadvantage comming from the low adhesion coefficient between rail and metal wheel. Thus total tractive or braking force, that the drive can provide, often cannot be transferred from the wheel to the rail. During the acceleration this leads to slipping while during the braking sliding occurs. In both cases distance covered by the wheel perimeter differs from the true distance driven by the vehicle. Pracoviště Ústav teorie informace a automatizace Kontakt Markéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201. Rok sběru 2006
Počet záznamů: 1