Počet záznamů: 1  

Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru

  1. 1.
    SYSNO ASEP0411343
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevDetekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru
    Překlad názvuTire spinning detection and vehicle velocity estimation using Kalman filter
    Tvůrce(i) Holub, O. (CZ)
    Augusta, Petr (UTIA-B) RID
    Roubal, J. (CZ)
    Hurák, Z. (CZ)
    Vyd. údajeBratislava: Slovak University of Technology, 2005
    ISBN80-227-2235-9
    Zdroj.dok.Proceedings of the 15th International Conference on Process Control 2005
    Rozsah strans. 1311-1315
    Poč.str.6 s.
    Forma vydáníCD-ROM - CD-ROM
    AkceProcess Control 2005
    Datum konání07.06.2005-10.06.2005
    Místo konáníŠtrbské Pleso
    ZeměSK - Slovensko
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.SK - Slovensko
    Klíč. slovatrack vehicle ; tire spinning detecten ; Kalman filter
    Vědní obor RIVBC - Teorie a systémy řízení
    CEP1M0567 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    CEZAV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011)
    AnotaceKolejová vozidla, vedle svých výhod, jako např. malý jízdní odpor, mají zásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti.
    Překlad anotaceTrack vehicles, besides their advantages like low tractive resistance, have crucial disadvantage comming from the low adhesion coefficient between rail and metal wheel. Thus total tractive or braking force, that the drive can provide, often cannot be transferred from the wheel to the rail. During the acceleration this leads to slipping while during the braking sliding occurs. In both cases distance covered by the wheel perimeter differs from the true distance driven by the vehicle.
    PracovištěÚstav teorie informace a automatizace
    KontaktMarkéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201.
    Rok sběru2006

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.