Počet záznamů: 1  

BTF Rendering in Blender

  1. 1.
    SYSNO ASEP0369804
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevBTF Rendering in Blender
    Tvůrce(i) Hatka, Martin (UTIA-B) RID
    Haindl, Michal (UTIA-B) RID, ORCID
    Celkový počet autorů2
    Zdroj.dok.Proceedings of VRCAI 2011: ACM SIGGRAPH Conference on Virtual-Reality Continuum and its Applications to Industry. - New York, USA : The Association for Computing Machinery, Inc, 2011 - ISBN 978-1-4503-1060-4
    Rozsah strans. 265-272
    Poč.str.8 s.
    AkceInternational Conference on Virtual Reality Continuum and Its Applications in Industry 2011 /10./
    Datum konání11.12.2011-12.12.2011
    Místo konáníHong Kong
    ZeměCN - Čína
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.US - Spojené státy americké
    Klíč. slovarendering ; biderectional texture function ; Blender
    Vědní obor RIVBD - Teorie informace
    CEP1M0572 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    GAP103/11/0335 GA ČR - Grantová agentura ČR
    GA102/08/0593 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011)
    AnotaceBidirectional texture function (BTF) is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and illumination angles, respectively. BTF is the recent most advanced representation of visual properties of surface materials. Unlike smooth textures, it specifies their altering appearance due to varying illumination and viewing conditions. This BTF visual appearance dependency on viewing and illumination conditions significantly complicates not only its acquisition, representation, and modeling but also makes its rendering noticeably more demanding. BTF textures are acquired by costly measurements of real materials and their subsequent nontrivial processing. While several techniques for measurement or processing of BTF textures have been described already, there is no environment allowing to support BTF texture rendering. This contribution describes novel Blender texture plugin for the purpose of BTF texture mapping and rendering. The plugin benefits from our previously developed BTF Roller texture enlargement method which is integral part of its implementation.
    PracovištěÚstav teorie informace a automatizace
    KontaktMarkéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201.
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.