Počet záznamů: 1  

Emocionálna a sociálna inteligencia vo vzťahu k zvládaniu v ranej adolescencii

  1. 1.
    SYSNO ASEP0366991
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevEmocionálna a sociálna inteligencia vo vzťahu k zvládaniu v ranej adolescencii
    Překlad názvuEmotional intelligence and social intelligence in relation to coping in early adolescence
    Tvůrce(i) Baumgartner, František (PSU-E) RID
    Zacharová, Z. (CZ)
    Zdroj.dok.E-psychologie. - : Českomoravská psychologická společnost - ISSN 1802-8853
    Roč. 5, č. 1 (2011), s. 1-15
    Poč.str.15 s.
    Forma vydáníWWW - WWW
    Jazyk dok.slo - slovenština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaemotional intelligence ; coping ; early adolescence
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    CEPGA406/09/2096 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011)
    AnotacePríspevok prezentuje výsledky výskumu týkajúceho sa vzťahu emocionálnej inteligencie (EI) a sociálnej inteligencie (SI) k zvládaniu záťaže. EI sme zisťovali jednak ako schopnosť (SIT-EMO) a jednak ako osobnostnú črtu (TEIQ-ASF). Chápaním príbuzná sociálna inteligencia bola zisťovaná TSIS. Copingové stratégie boli merané dotazníkom CCSC. Výskumnú vzorku tvorilo 104 detí v období ranej adolescencie. Výsledky poukázali na niektoré signifikantné vzťahy emocionálnej inteligencie a copingových stratégií. Prejavila sa špecifickosť dvoch konštruktov EI.
    Překlad anotaceThis paper presents results regarding the relationship between emotional and social intelligence and coping strategies. Emotional intelligence was assessed as ability (Situational Test of Emotional Understanding) and as a personality trait (Trait EI questionnaire-Adolescent Short Form). Social intelligence, as a similar concept to EI, was examined by Tromsø Social Intelligence Scale (TSIS). Coping strategies were measured by using the Children’s Coping Strategies Checklist (Ayers, et al., 1999). The research sample consisted of 104 children at an early age of adolescence. Our results revealed some significant relationships between emotional intelligence and coping strategies. The distinctiveness of both constructs of EI was manifested.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.