Počet záznamů: 1
Gender jako klíč ke školní šikaně
- 1.
SYSNO ASEP 0366864 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV D - Článek ve sborníku Název Gender jako klíč ke školní šikaně Překlad názvu Gender as a key to school bullying Tvůrce(i) Janošová, Pavlína (PSU-E) RID, ORCID, SAI Zdroj.dok. Kognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole: zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 25.-26. novembra 2010 v priestoroch kaštieľa Jaslovské Bohunice. - Trnava : Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave, 2011 / Adamík Šimegová M. ; Kováčová B. - ISBN 978-80-8082-420-4 Rozsah stran s. 31-40 Poč.str. 10 s. Akce Kognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole Datum konání 25.11.2010-26.11.2010 Místo konání Jaslovské Bohunice Země SK - Slovensko Typ akce EUR Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. SK - Slovensko Klíč. slova school bullying ; gender ; intra-group dynamics Vědní obor RIV AN - Psychologie CEP IAA700250801 GA AV ČR - Akademie věd CEZ AV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011) Anotace V posledních dvou desetiletích začala být věnována pozornost světové šikanologie také méně nápadným způsobům ubližování, jež jsou spojovány spíše s dívčími interakcemi. Jedná se o verbální ataky, pomluvy a sociální exkluze. Vzhledem k uvedenému jsou dívky ve srovnání s chlapci méně často percipovány jako iniciátorky šikany, častěji jim je naopak přisuzována role ochránkyň viktimizovaných dětí. Mezipohlavní rozdíly naznačují, že určitý vliv ve školní šikaně mají také rozdílná genderová očekávání dívek a chlapců. Specifickou roli v rozmanitém obrazu současné školní šikany ovšem často hraje i odlišnost dívčích a chlapeckých přátelství a intraskupinová dynamika. Překlad anotace In the last two decades, research on a school bullying has begun to focus also on less noticeable, relational forms of aggression such as verbal attacks, spreading of rumors and social exclusion, which have been associated particularly with female interactions. Compared to boys, girls are less frequently perceived as perpetrators, but more often as defenders of victimized children. According to the mentioned findings, specific gender expectations may play an important role. Furthermore, specifics of friendships within girls and boys as well as an intra-group dynamics influence significantly diverse image of the school bullying. Pracoviště Psychologický ústav Kontakt Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Rok sběru 2012
Počet záznamů: 1