Počet záznamů: 1  

Gender jako klíč ke školní šikaně

  1. 1.
    SYSNO ASEP0366864
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevGender jako klíč ke školní šikaně
    Překlad názvuGender as a key to school bullying
    Tvůrce(i) Janošová, Pavlína (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Zdroj.dok.Kognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole: zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 25.-26. novembra 2010 v priestoroch kaštieľa Jaslovské Bohunice. - Trnava : Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave, 2011 / Adamík Šimegová M. ; Kováčová B. - ISBN 978-80-8082-420-4
    Rozsah strans. 31-40
    Poč.str.10 s.
    AkceKognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole
    Datum konání25.11.2010-26.11.2010
    Místo konáníJaslovské Bohunice
    ZeměSK - Slovensko
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.SK - Slovensko
    Klíč. slovaschool bullying ; gender ; intra-group dynamics
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    CEPIAA700250801 GA AV ČR - Akademie věd
    CEZAV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011)
    AnotaceV posledních dvou desetiletích začala být věnována pozornost světové šikanologie také méně nápadným způsobům ubližování, jež jsou spojovány spíše s dívčími interakcemi. Jedná se o verbální ataky, pomluvy a sociální exkluze. Vzhledem k uvedenému jsou dívky ve srovnání s chlapci méně často percipovány jako iniciátorky šikany, častěji jim je naopak přisuzována role ochránkyň viktimizovaných dětí. Mezipohlavní rozdíly naznačují, že určitý vliv ve školní šikaně mají také rozdílná genderová očekávání dívek a chlapců. Specifickou roli v rozmanitém obrazu současné školní šikany ovšem často hraje i odlišnost dívčích a chlapeckých přátelství a intraskupinová dynamika.
    Překlad anotaceIn the last two decades, research on a school bullying has begun to focus also on less noticeable, relational forms of aggression such as verbal attacks, spreading of rumors and social exclusion, which have been associated particularly with female interactions. Compared to boys, girls are less frequently perceived as perpetrators, but more often as defenders of victimized children. According to the mentioned findings, specific gender expectations may play an important role. Furthermore, specifics of friendships within girls and boys as well as an intra-group dynamics influence significantly diverse image of the school bullying.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.