Počet záznamů: 1  

Conceptual and methodological innovations in the research of educational inequalities

  1. 1.
    SYSNO ASEP0366687
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevConceptual and methodological innovations in the research of educational inequalities
    Tvůrce(i) Simonová, Natalie (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Katrňák, T. (CZ)
    Zdroj.dok.Sociological Theory and Methods - ISSN 0913-1442
    Roč. 26, č. 1 (2011), s. 197-213
    Poč.str.17 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.JP - Japonsko
    Klíč. slovaeducational research ; access to education ; educational inequality
    Vědní obor RIVAO - Sociologie, demografie
    CEPGA403/08/0109 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    UT WOS000290815100012
    AnotaceThe paper provides a survey of the key thematic and methodological milestones in research into educational inequalities. It focuses on authors and concepts that introduced major innovations and contributed to significant advancements in the analysis and knowledge of educational inequalities. We have distinguished three periods, focusing on two key concepts in each. Three of the concepts are presented as breakthrough methodological innovations and three are viewed as thematic innovations.
    PracovištěSociologický ústav
    KontaktEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.