Počet záznamů: 1  

Seizmická experimentální měření v blízké zóně na tunelech IV. železničního koridoru

  1. 1.
    SYSNO ASEP0365925
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevSeizmická experimentální měření v blízké zóně na tunelech IV. železničního koridoru
    Překlad názvuSeismological eexperimental measurement on tunnels on the National Railway Corridor IV in near zone
    Tvůrce(i) Stolárik, Martin (UGN-S)
    Kaláb, Zdeněk (UGN-S) RID
    Celkový počet autorů2
    Zdroj.dok.Proceedings of the International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering /5./. - Žilina : Žilinská univerzita v Žiline, 2011 - ISBN 978-80-554-0354-0
    Rozsah strans. 67-70
    Poč.str.4 s.
    AkceDynamika stavebných a dopravných konštrukcií a veterné inžinierstvo DYN-WIND´2011
    Datum konání30.05.2011-02.06.2011
    Místo konáníJasná pod Chopkom
    ZeměSK - Slovensko
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.SK - Slovensko
    Klíč. slovaseismological measurement ; near zone ; blasting operation
    Vědní obor RIVDC - Seismologie, vulkanologie a struktura Země
    CEPGA105/09/1415 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z30860518 - UGN-S (2005-2011)
    AnotaceV průběhu modernizace úseku trati Votice-Benešov u Prahy ležícím na budovaném IV. železničního koridoru, jehož součástí je také výstavba čtyř ražených tunelů, bylo provedeno Ústavem geoniky, AVČR v.v.i. několik unikátních experimentálních seizmických měření odezvy trhací práce. Senzory měřících aparatur byly umístěny v malých vzdálenostech od zdroje kmitání (v tzv. blízké zóně) na počvě tunelu. V našem případě byl nejbližší senzor umístěn jen 6,5 m od zdroje. V příspěvku budou představeny výsledky těchto experimentálních měření, které byly realizovány jako součást rozsáhlejšího výzkumu odezvy trhacích prací v blízké zóně na mělce vedených tunelech.
    Překlad anotaceStaff of Institute of Geonics of the Academy of Sciences of the Czech Republic realised several unique experimental measurements of seismic response of blasting operation. These blasts were performed during driving of tunnels in frame of modernization of the Votice-Benešov u Prahy rail track on the National Railway Corridor IV. Seismological experiments were concentrated on vibration effect in near zone, i.e. first tens of meters. All sensors were placed on bottom of tunnel. The nearest sensor was located in distance 6.5 m from source of vibrations. This paper presents selected results of experimental measurements and their interpretation, especially relation between distances and maximum of velocity amplitudes.
    PracovištěÚstav geoniky
    KontaktLucie Gurková, lucie.gurkova@ugn.cas.cz, Tel.: 596 979 354
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.