Počet záznamů: 1
Seizmická experimentální měření v blízké zóně na tunelech IV. železničního koridoru
- 1.
SYSNO ASEP 0365925 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV D - Článek ve sborníku Název Seizmická experimentální měření v blízké zóně na tunelech IV. železničního koridoru Překlad názvu Seismological eexperimental measurement on tunnels on the National Railway Corridor IV in near zone Tvůrce(i) Stolárik, Martin (UGN-S)
Kaláb, Zdeněk (UGN-S) RIDCelkový počet autorů 2 Zdroj.dok. Proceedings of the International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering /5./. - Žilina : Žilinská univerzita v Žiline, 2011 - ISBN 978-80-554-0354-0 Rozsah stran s. 67-70 Poč.str. 4 s. Akce Dynamika stavebných a dopravných konštrukcií a veterné inžinierstvo DYN-WIND´2011 Datum konání 30.05.2011-02.06.2011 Místo konání Jasná pod Chopkom Země SK - Slovensko Typ akce EUR Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. SK - Slovensko Klíč. slova seismological measurement ; near zone ; blasting operation Vědní obor RIV DC - Seismologie, vulkanologie a struktura Země CEP GA105/09/1415 GA ČR - Grantová agentura ČR CEZ AV0Z30860518 - UGN-S (2005-2011) Anotace V průběhu modernizace úseku trati Votice-Benešov u Prahy ležícím na budovaném IV. železničního koridoru, jehož součástí je také výstavba čtyř ražených tunelů, bylo provedeno Ústavem geoniky, AVČR v.v.i. několik unikátních experimentálních seizmických měření odezvy trhací práce. Senzory měřících aparatur byly umístěny v malých vzdálenostech od zdroje kmitání (v tzv. blízké zóně) na počvě tunelu. V našem případě byl nejbližší senzor umístěn jen 6,5 m od zdroje. V příspěvku budou představeny výsledky těchto experimentálních měření, které byly realizovány jako součást rozsáhlejšího výzkumu odezvy trhacích prací v blízké zóně na mělce vedených tunelech. Překlad anotace Staff of Institute of Geonics of the Academy of Sciences of the Czech Republic realised several unique experimental measurements of seismic response of blasting operation. These blasts were performed during driving of tunnels in frame of modernization of the Votice-Benešov u Prahy rail track on the National Railway Corridor IV. Seismological experiments were concentrated on vibration effect in near zone, i.e. first tens of meters. All sensors were placed on bottom of tunnel. The nearest sensor was located in distance 6.5 m from source of vibrations. This paper presents selected results of experimental measurements and their interpretation, especially relation between distances and maximum of velocity amplitudes. Pracoviště Ústav geoniky Kontakt Lucie Gurková, lucie.gurkova@ugn.cas.cz, Tel.: 596 979 354 Rok sběru 2012
Počet záznamů: 1