Počet záznamů: 1  

The Structure of the Mandarin Syllable: Why, When and How to Teach it

  1. 1.
    SYSNO ASEP0363621
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevThe Structure of the Mandarin Syllable: Why, When and How to Teach it
    Tvůrce(i) Třísková, Hana (OU-W) RID, SAI, ORCID
    Celkový počet autorů1
    Zdroj.dok.Archiv orientální: Quarterly Journal of African and Asian Studies. - : Orientální ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0044-8699
    Roč. 79, č. 1 (2011), s. 99-134
    Poč.str.35 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaMandarin Chinese ; syllable ; phonetics ; teaching methods
    Vědní obor RIVAI - Jazykověda
    CEZAV0Z90210515 - OU-W (2005-2011)
    UT WOS000294589800005
    EID SCOPUS80052618036
    AnotaceThe students of Mandarin mostly have to rely on imitating of their teachers while learning the basic syllabary. Timely explanation of Mandarin syllable structure and its functional components in the early stage of teaching pronunciation could make teaching Mandarin syllabary more efficient. Two basic models of Chinese syllable are introduced: the traditional Initial-Final model, adopted as a basis of the widely accepted pinyin spelling system, and the modern Onset-Rime model. The four traditional components at the level of segments – an initial, a medial, a main vowel and a terminal (C, G, V, X) are introduced. The review of their articulatory properties follows. The suggested approach, drawing on the traditions of the old Chinese phonology, is viewed as more benefitial for the pedagogical purposes than the “Western” phonological approach working with the concept of vowels and consonants.
    PracovištěOrientální ústav
    KontaktZuzana Kvapilová, kvapilova@orient.cas.cz, Tel.: 266 053 950
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.