Počet záznamů: 1  

Introducing the interpretation of medieval Hindi texts into the Hindi curriculum: An alternative approach

  1. 1.
    SYSNO ASEP0353094
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevIntroducing the interpretation of medieval Hindi texts into the Hindi curriculum: An alternative approach
    Překlad názvuZařazování interpretace středověkých hindských textů to učebních plánů hindštiny: alternativní přístup
    Tvůrce(i) Strnad, Jaroslav (OU-W) RID, SAI, ORCID
    Celkový počet autorů1
    Zdroj.dok.Acta Orientalia Vilnensia - ISSN 1648-2662
    Roč. 9, č. 2 (2010), s. 25-38
    Poč.str.14 s.
    AkceRegional Conference on Indology for Central and Eastern Europe - New Perspectives in Education about India /2./
    Datum konání24.8.2006-26. 8.2006
    Místo konáníVilnijus
    ZeměLT - Litva
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.LT - Litva
    Klíč. slovaHindi ; texts ; analysis
    Vědní obor RIVAI - Jazykověda
    CEZAV0Z90210515 - OU-W (2005-2011)
    AnotaceThe paper presents a new method of detailed morphological analysis of texts composed in a mixture of medieval Hindi dialects; analysed texts are supplemented with a Morphemicon and detailed grammatical description of morphs contained in it so as to make the texts suitable for classroom use.
    PracovištěOrientální ústav
    KontaktZuzana Kvapilová, kvapilova@orient.cas.cz, Tel.: 266 053 950
    Rok sběru2011
Počet záznamů: 1