Počet záznamů: 1  

Emočná a sociálna inteligencia adolescentov zdravotne oslabených a telesne postihnutých

  1. 1.
    SYSNO ASEP0350390
    Druh ASEPK - Konferenční příspěvek (lokální konf.)
    Zařazení RIVStať ve sborníku
    NázevEmočná a sociálna inteligencia adolescentov zdravotne oslabených a telesne postihnutých
    Překlad názvuEmotional and social intelligence in health weakened and disabled adolescents
    Tvůrce(i) Karaffová, Eva (PSU-E)
    Baumgartner, František (PSU-E) RID
    Celkový počet autorů2
    Zdroj.dok.Sborník příspěvků: Sociální procesy a osobnost 2009: Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti. - Brno : Psychologický ústav AV ČR, v.v.i, 2010 / Blatný M. ; Vobořil D. ; Květoň P. ; Jelínek M. ; Sobotková V. ; Kouřilová S. - ISBN 978-80-86174-15-0
    S. 140-147
    Poč.str.8 s.
    Forma vydáníCD-ROM - CD-ROM
    AkceSociální procesy a osobnost 2009: Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti
    Datum konání16.09.2009-18.09.2009
    Místo konáníTřešť
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaemotional and social intelligence ; early adolescence ; disabled
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    CEPGA406/09/2096 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011)
    UT WOS000324806200019
    AnotaceV súčasnosti sa ku konceptu inteligencie viažu rôzne teoretické významy, rovnako ako konceptuálne nejasnosti konštruktu. Poukazuje sa na dôležitosť analýzy vzťahu emočnej inteligencie v ponímaní modelu ako osobnostnej črty i ako schopnosti k sociálnym kompetenciám významným v rannej adolescencii. Chápanie konceptu emočnej inteligencie nie je jednotné a taktiež je isté prekrývanie s pojmom sociálna inteligencia. V tomto príspevku sa venujeme vzťahu emočnej inteligencie ako osobnostnej črty k sociálnej inteligencii. Dáta boli získané vo výbere dospievajúcich zdravotne oslabených a s telesným postihnutím pomocou škály črtovej emočnej inteligencie (TEIQue) a škály sociálnej inteligencie (TSIS). Niektoré z konceptov, ktoré štúdia predkladá, prepája a poukazuje na potrebu predloženia modelu integrujúceho viaceré prístupy, skúma tiež dôsledky pre výskum a prax.
    Překlad anotaceThe concept of intelligence is currently linked to different theoretical meanings, as well as conceptual ambiguity of the construct. It is shown to the importance of the analysis of the relationships of emotional intelligence in terms of the model as the personality feature and also to the abilities towards social competences which are very important in early adolescence. Understanding the concept of emotional intelligence is not uniform and there is some overlap with the concept of social intelligence. This paper deals with relationships of emotional intelligence as personality feature and social intelligence. The data were obtained in the selection of health weakened and disabled adolescents through a Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue) and the range of the Tromso Social Intelligence Scale (TSIS).
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2011
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.