Počet záznamů: 1  

Nestandardní genderová identita u žáků základní školy

  1. 1.
    SYSNO ASEP0341402
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevNestandardní genderová identita u žáků základní školy
    Překlad názvuNonstandard gender identity in the students of secondary school
    Tvůrce(i) Janošová, Pavlína (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Fifková, H. (CZ)
    Celkový počet autorů2
    Zdroj.dok.Speciální pedagogika - ISSN 1211-2720
    Roč. 19, č. 3 (2009), s. 238-252
    Poč.str.15 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovagender identity disorder in children and adolescents ; gender stereotypes ; homosexuality
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    CEPIAA700250801 GA AV ČR - Akademie věd
    CEZAV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011)
    AnotacePedagogové se ve svých školních třídách setkávají s žáky a žákyněmi, kteří se v určitých sociálních situacích projevují z normativního genderového hlediska spíše jako příslušníci opačného pohlaví. Pokud uvedené chování není provázeno dalšími potížemi, není důvodem k přímé pedagogické ani terapeutické intervenci. U těchto žáků existuje větší pravděpodobnost homosexuální orientace nebo transsexuality, závažnější je zde ovšem riziko homofobně orientované viktimizace ze strany spolužáků. Vzhledem k tomu by měli pedagogové rozvíjet větší otevřenost a toleranci k alternativnímu genderovému sebepojetí i k homosexuální orientaci u žáků ve všech školních třídách
    Překlad anotaceEvery educator meets in his/her classroom some students who behave in certain social situations, from the normative gender viewpoint, more like subjects of the opposite gender. Without the presence of any other disorders, such behavior should not be considered as a reason for direct intervention, neither educational nor therapeutic. However, a more substantial problem is their risk of homophobic victimization in the group of classmates. Considering the probability that some student, actually experiencing the coming out process, attends each classroom, educators should encourage their students to greater openness and tolerance toward alternative gender identities as well as toward homosexual orientation.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2010
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.