Ty, já a oni v jazyce a v literatuře. 1. díl - část jazykovědná. - Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2009 / Mitter P.
- ISBN 978-80-7414-131-7
Rozsah stran
s. 24-31
Poč.str.
8 s.
Forma vydání
CD - CD
Akce
Ty, já a oni v jazyce a v literatuře
Datum konání
02.09.2008-04.09.2008
Místo konání
Ústí nad Labem
Země
CZ - Česká republika
Typ akce
WRD
Jazyk dok.
cze - čeština
Země vyd.
CZ - Česká republika
Klíč. slova
media dialog ; viewer ; indexing ; pronouns ; construction of identity ; negotiation of identities
Vědní obor RIV
AI - Jazykověda
CEP
GA405/06/1468 GA ČR - Grantová agentura ČR
CEZ
AV0Z90610518 - UJC-A (2005-2011)
Anotace
V mediálním dialogu se rozhovor odehrává mezi mluvčím (já) a adresátem (ty/Vy) s vědomím přítomnosti třetích osob (oni). Takový mediální dialog (od televizních zpravodajských interview po talk-show) má triadickou strukturu, neboť bere v úvahu své diváky; stať se zaměřuje na způsoby, jimiž moderator a host budují své pozice a konstruují své identity s ohledem na diváky.
Překlad anotace
In media dialogues, I represents a speaker, You a hearer, and They stands for their audiences. The paper discusses the triadic structure of TV dialogues (from interviews to talk-shows), and focuses on their audience design. It explores the ways, in which an interviewer and interviewee position themselves and construct their identities with respect to the viewer.