Počet záznamů: 1
Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives
- 1.
SYSNO ASEP 0331700 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV D - Článek ve sborníku Název Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives Překlad názvu Tvoření úloh v přípravě učitelů a jako předmět didaktiky matematiky: dva doplňující se pohledy Tvůrce(i) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI Zdroj.dok. Quaderni di Ricerca in Didattica, Scienze Matematiche. - Palermo : GRIM, 2009 / Di Paola Benedetto - ISSN 1592-5137 Rozsah stran s. 445-449 Poč.str. 5 s. Akce CIEAEM 61 Datum konání 26.07.2009-31.07.2009 Místo konání Quebeck Země CA - Kanada Typ akce WRD Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. IT - Itálie Klíč. slova mathematical education ; teachers training ; subject didactical competence ; problem posing Vědní obor RIV AM - Pedagogika a školství CEP GA406/08/0710 GA ČR - Grantová agentura ČR CEZ AV0Z10190503 - MU-W (2005-2011) Anotace The exploration of ways leading to improvement of professional competences are in the center of our attention. Namely the development of subject didactic competence, i.e. the knowledge of mathematics, the possibilities of its didactic treatment and the ability to apply this knowledge in teaching. The experience proves that development of the ability to pose problems is very productive. We understand problem posing as the aim as well as the tool of education of teacher students and also of in-service teachers. In addition, we regard problem posing as challenge for students and as motivation. For researchers problem posing represents beneficial diagnostic tool. Pracoviště Matematický ústav Kontakt Jarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757 Rok sběru 2010
Počet záznamů: 1