Počet záznamů: 1  

Problem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives

  1. 1.
    SYSNO ASEP0331700
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevProblem posing in teacher training and as a research object in didactics: two complementary perspectives
    Překlad názvuTvoření úloh v přípravě učitelů a jako předmět didaktiky matematiky: dva doplňující se pohledy
    Tvůrce(i) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Zdroj.dok.Quaderni di Ricerca in Didattica, Scienze Matematiche. - Palermo : GRIM, 2009 / Di Paola Benedetto - ISSN 1592-5137
    Rozsah strans. 445-449
    Poč.str.5 s.
    AkceCIEAEM 61
    Datum konání26.07.2009-31.07.2009
    Místo konáníQuebeck
    ZeměCA - Kanada
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.IT - Itálie
    Klíč. slovamathematical education ; teachers training ; subject didactical competence ; problem posing
    Vědní obor RIVAM - Pedagogika a školství
    CEPGA406/08/0710 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z10190503 - MU-W (2005-2011)
    AnotaceThe exploration of ways leading to improvement of professional competences are in the center of our attention. Namely the development of subject didactic competence, i.e. the knowledge of mathematics, the possibilities of its didactic treatment and the ability to apply this knowledge in teaching. The experience proves that development of the ability to pose problems is very productive. We understand problem posing as the aim as well as the tool of education of teacher students and also of in-service teachers. In addition, we regard problem posing as challenge for students and as motivation. For researchers problem posing represents beneficial diagnostic tool.
    PracovištěMatematický ústav
    KontaktJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Rok sběru2010
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.