Počet záznamů: 1  

Johannes Sturm (1507-1589). Rhetor, Pädagoge und Diplomat

  1. 1.
    SYSNO ASEP0331409
    Druh ASEPM - Kapitola v monografii
    Zařazení RIVC - Kapitola v knize
    NázevJohannes Sturm, das Straßburger Gymnasium (Akademie) und die Böhmischen Länder in der zweiten Hälfte des 16. Jahrhunderts
    Překlad názvuJohannes Sturm, Gymnasium (Academy) in Strasbourg and the Bohemian Lands in the second Half of 16th Century
    Tvůrce(i) Holý, Martin (HIU-Y) SAI, ORCID
    Zdroj.dok.Johannes Sturm (1507-1589). Rhetor, Pädagoge und Diplomat. - Tübingen : Mohr Siebeck, 2009 / Arnold M. - ISBN 978-3-16-149917-3
    Rozsah strans. 303-319
    Poč.str.17 s.
    Poč.výt.500
    Poč.str.knihy435
    Jazyk dok.ger - němčina
    Země vyd.DE - Německo
    Klíč. slovaJohannes Sturm ; Protestant educational system ; Bohemian Lands
    Vědní obor RIVAB - Dějiny
    CEZAV0Z80150510 - HIU-Y (2005-2011)
    AnotaceDie vorliegende Studie versucht das Charakter der Kultur- und Bildungskontakte zwischen den Böhmischen Ländern und der Straßburger Akademie zu erfassen. Sie verfolgt nicht nur die Studien von Bewohnern des Böhmischen Staates im Elsass, sondern auch den direkten sowie indirekten Einfluss von Johannes Sturm, einem der bedeutendsten pädagogischen Reformatoren des 16. Jahrhunderts, auf zeitgenössische tschechische schriftliche Kultur und Schulwesen.
    Překlad anotaceThe submitted article is trying to appreciate the character of cultural and educational contacts between the Bohemian Lands and the academy of Strasbourg. It observes not only Bohemian state inhabitants´ studies in Alsace, but also direct and indirect influence of Johannes Sturm, one of the most significant pedagogical reformers of the 16th century, on then Czech literary culture and educational system.
    PracovištěHistorický ústav
    KontaktVáclava Horčáková, horcakova@hiu.cas.cz, Tel.: 286 882 121 l. 239, 305
    Rok sběru2010
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.