Počet záznamů: 1  

Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection

  1. 1.
    SYSNO ASEP0326430
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevFollowing the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection
    Překlad názvuPo stopách rozvíjení učitelů: společná reflexe
    Tvůrce(i) Hošpesová, A. (CZ)
    Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Zdroj.dok.New Educational Review - ISSN 1732-6729
    Roč. 17, č. 1 (2009), s. 212-232
    Poč.str.21 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.PL - Polsko
    Klíč. slovaprimary school teachers ; teachers´competences ; qualified joint reflection
    Vědní obor RIVAM - Pedagogika a školství
    CEPGA406/08/0710 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z10190503 - MU-W (2005-2011)
    UT WOS000265369100016
    AnotaceResults of recent educational research support the notion that the key to increasing students´knowledge is the competence of their teachers. We discuss (a) the concept of pedagogical competences needed in mathematics education and the possibilities of their cultivation and development and (b) qualified joint reflection as a competence and as a way to competence cultivation. We illustrate the development of several teachers´professionalism by a selection of episodes from their teaching.
    PracovištěMatematický ústav
    KontaktJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Rok sběru2010
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.