Počet záznamů: 1
Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection
- 1.
SYSNO ASEP 0326430 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve WOS Název Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection Překlad názvu Po stopách rozvíjení učitelů: společná reflexe Tvůrce(i) Hošpesová, A. (CZ)
Tichá, Marie (MU-W) RID, SAIZdroj.dok. New Educational Review - ISSN 1732-6729
Roč. 17, č. 1 (2009), s. 212-232Poč.str. 21 s. Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. PL - Polsko Klíč. slova primary school teachers ; teachers´competences ; qualified joint reflection Vědní obor RIV AM - Pedagogika a školství CEP GA406/08/0710 GA ČR - Grantová agentura ČR CEZ AV0Z10190503 - MU-W (2005-2011) UT WOS 000265369100016 Anotace Results of recent educational research support the notion that the key to increasing students´knowledge is the competence of their teachers. We discuss (a) the concept of pedagogical competences needed in mathematics education and the possibilities of their cultivation and development and (b) qualified joint reflection as a competence and as a way to competence cultivation. We illustrate the development of several teachers´professionalism by a selection of episodes from their teaching. Pracoviště Matematický ústav Kontakt Jarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757 Rok sběru 2010
Počet záznamů: 1