Počet záznamů: 1
Psychosociální potřeby zdravých sourozenců onkologicky nemocných dětí aneb „zapomenuté děti“
- 1.
SYSNO ASEP 0325611 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve WOS Název Psychosociální potřeby zdravých sourozenců onkologicky nemocných dětí aneb „zapomenuté děti“ Překlad názvu Psychosocial needs of healthy siblings of children with oncology disease or "forgotten children" Tvůrce(i) Kárová, Š. (CZ)
Blatný, Marek (PSU-E) RID, SAI, ORCID
Bendová, M. (CZ)Celkový počet autorů 3 Zdroj.dok. Československá psychologie. - : Psychologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0009-062X
Roč. 53, č. 2 (2009), s. 149-157Poč.str. 8 s. Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova siblings ; oncology disease ; psychosocial needs Vědní obor RIV AN - Psychologie CEP GA406/09/1255 GA ČR - Grantová agentura ČR CEZ AV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011) UT WOS 000265446100004 Anotace Onkologické onemocnění dítěte zasáhne do života všech členů rodiny. Je přirozené, že maximum péče a zájmu rodičů, zdravotníků, přátel i příbuzných je věnováno nemocnému dítěti. Zdraví sourozenci dětí s onkologickým onemocněním jsou přitom vystaveni mnoha náročným změnám, se kterými může být obtížné se vyrovnat – například změny v rolích jednotlivých členů rodiny, nutnost větší samostatnosti a zodpovědnosti, omezení svých vlastních sociálních a zájmových aktivit. Výsledky výzkumů poukazují na fakt, že včasná psychologicko-edukativní intervence může pomoci s usnadněním adaptace a zabránit vzniku pozdějších možných psychických problémů. Překlad anotace The oncology disease of a child interferes with the life of all family members. It is quite natural that maximum of the care and interest of parents, health workers, friends and relatives is devoted to the ill child. The healthy siblings of children with oncology disease are nevertheless exposed to many demanding changes that may be difficult to cope with - e.g. changes in roles of particular family members, necessity of greater independence and responsibility, restriction of own social and interest activities. The research results point to the fact that the early psychological-educational intervention can help to facilitate the adaptation and to prevent from the rise of later possible mental problems. Pracoviště Psychologický ústav Kontakt Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Rok sběru 2009
Počet záznamů: 1