Počet záznamů: 1  

Psychosociální potřeby zdravých sourozenců onkologicky nemocných dětí aneb „zapomenuté děti“

  1. 1.
    SYSNO ASEP0325611
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevPsychosociální potřeby zdravých sourozenců onkologicky nemocných dětí aneb „zapomenuté děti“
    Překlad názvuPsychosocial needs of healthy siblings of children with oncology disease or "forgotten children"
    Tvůrce(i) Kárová, Š. (CZ)
    Blatný, Marek (PSU-E) RID, SAI, ORCID
    Bendová, M. (CZ)
    Celkový počet autorů3
    Zdroj.dok.Československá psychologie. - : Psychologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0009-062X
    Roč. 53, č. 2 (2009), s. 149-157
    Poč.str.8 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovasiblings ; oncology disease ; psychosocial needs
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    CEPGA406/09/1255 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011)
    UT WOS000265446100004
    AnotaceOnkologické onemocnění dítěte zasáhne do života všech členů rodiny. Je přirozené, že maximum péče a zájmu rodičů, zdravotníků, přátel i příbuzných je věnováno nemocnému dítěti. Zdraví sourozenci dětí s onkologickým onemocněním jsou přitom vystaveni mnoha náročným změnám, se kterými může být obtížné se vyrovnat – například změny v rolích jednotlivých členů rodiny, nutnost větší samostatnosti a zodpovědnosti, omezení svých vlastních sociálních a zájmových aktivit. Výsledky výzkumů poukazují na fakt, že včasná psychologicko-edukativní intervence může pomoci s usnadněním adaptace a zabránit vzniku pozdějších možných psychických problémů.
    Překlad anotaceThe oncology disease of a child interferes with the life of all family members. It is quite natural that maximum of the care and interest of parents, health workers, friends and relatives is devoted to the ill child. The healthy siblings of children with oncology disease are nevertheless exposed to many demanding changes that may be difficult to cope with - e.g. changes in roles of particular family members, necessity of greater independence and responsibility, restriction of own social and interest activities. The research results point to the fact that the early psychological-educational intervention can help to facilitate the adaptation and to prevent from the rise of later possible mental problems.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2009
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.