Kvalitativní analýza potřeb klientů využívajících nízkoprahové služby ve Středočeském kraji
1.
SYSNO ASEP
0030274
Druh ASEP
J - Článek v odborném periodiku
Zařazení RIV
J - Článek v odborném periodiku
Poddruh J
Ostatní články
Název
Kvalitativní analýza potřeb klientů využívajících nízkoprahové služby ve Středočeském kraji
Překlad názvu
Qualitative needs analysis of the clients of low–threshold services in central Bohemian region
Tvůrce(i)
Gabrhelík, Roman (PSU-E) Charvát, M. (CZ) Miovský, Michal (PSU-E)
Zdroj.dok.
Adiktologie. - : Sdružení SCAN
- ISSN 1213-3841
Roč. 5, č. 1 (2005), s. 22-33
Poč.str.
12 s.
Jazyk dok.
cze - čeština
Země vyd.
CZ - Česká republika
Klíč. slova
Needs analysis ; qualitative methodology ; Rapid Assessment and Response ; injection drug user
Vědní obor RIV
AN - Psychologie
CEZ
AV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011)
Anotace
Autoři si kladou za cíl poukázat na možné rozdíly mezi představami pracovníků nízkoprahových zařízení o formě poskytovaných služeb uživatelům drog a skutečnými potřebami a očekáváními klientů. Výsledky studie se věnují následujícím tématům: šíření informací o nízkoprahových službách, první kontakt, klient a pracovník ve vzájemné interakci (problematika genderu), práva klientů a pravidla, hodnocení nabídky služeb, substituce, hodnocení služeb z pohledu pracovníků, srovnání služeb ve Středočeském kraji a Praze. V zájmu zvyšování úrovně a kvality služeb a sledování měnícího se trendu v potřebách klientů nízkoprahových zařízení doporučují autoři zavést pravidelné zhodnocování (evaluaci) potřeb u všech existujících programů.
Překlad anotace
The aim of the authors is to point out the possible differences between low-threshold workers ideas of how should drug services look like and the real clients` needs and expectations. Results of this study deal with following topics: propagation of low-threshold services, first contact, client and worker in interaction (gender problems), rights of clients and rules, evaluation of supply, substitution, evaluation of services from the point of view of workers, juxtaposition of services in the region and the in the capital city. Authors recommend establish a regular evaluation of low-threshold services in order to improve their quality and watch the changing trends in the demand of clients.