Počet záznamů: 1
Bilingvní děti a bilingvní výchova: co nám říká současná věda
- 1.0580293 - PSÚ 2024 CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Jarůšková, Lucie - Chládková, Kateřina - Smolík, Filip
Bilingvní děti a bilingvní výchova: co nám říká současná věda.
[Bilingual children and bilingual upbringing: what science tells us.]
Vox pediatriae. Roč. 23, č. 10 (2023), s. 23-25. ISSN 1213-2241
Institucionální podpora: RVO:68081740
Klíčová slova: bilingualism * bilingual upbringing * language development
Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)
Způsob publikování: Omezený přístup
Web výsledku:
https://www.detskylekar.cz/vox-pediatriae-10-2023
Tento článek má za cíl představit fenomén bilingvismu – především co to znamená být bilingvní, jak se bilingvismus odráží v lidské kognici, jak může vypadat bilingvní výchova, a také ukážeme nejčastější mýty, které kolem bilingvismu a jazykového vývoje kolují. Článek nabízí přehled a pohled na problematiku bilingvismu, založený na aktuálních vědeckých poznatcích.
The aim of this article is to introduce the phenomenon of bilingualism: in particular, what it means to be bilingual, how bilingualism is reflected in human cognition, what bilingual upbringing can look like, and also to show the most common myths on bilingualism and language development. The article offers an overview on the issue of bilingualism based on current scientific knowledge.
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0349054
Počet záznamů: 1