Počet záznamů: 1  

Vzdělávání dětí cizinců na pražských základních školách

  1. 1.
    SYSNO ASEP0389088
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevVzdělávání dětí cizinců na pražských základních školách
    Překlad názvuEducating Immigrant Children in Primary Schools in Prague
    Tvůrce(i) Vojtíšková, Kateřina (SOU-Z) RID, ORCID
    Zdroj.dok.Naše společnost - ISSN 1214-438X
    Roč. 10, č. 2 (2012), s. 10-19
    Poč.str.10 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovainclusive education ; qualitative research ; acculturation strategies
    Vědní obor RIVAO - Sociologie, demografie
    Institucionální podporaSOU-Z - RVO:68378025
    AnotaceČlánek se zabývá školní praxí integrace dětí cizinců. Český vzdělávací systém postrádá systematické nástroje k docílení plné integrace a inkluze dětí cizinců. K analýze byly využity polostrukturované rozhovory uskutečněné v 11 pražských základních školách se zástupci z řad vedení školy a pedagogy, kteří se podílí prakticky na integraci dětí cizinců do výuky. Analýza sleduje rodinné strategie akulturace a přístupy k integraci žáků cizinců uplatňované na školách. Uzavírá diskusí imigrantského paradoxu, školně velmi úspěšnými minoritami, který je spojován především s vietnamskými žáky a studenty.
    Překlad anotaceThe article examines the Czech educational praxis toward integration of immigrant children. Czech national educational policy still lacks specific measures which would systematically promote inclusive education and integration of immigrant children. The article aims to describe the experience of schools with integration of immigrant children at schools, and to identify the most important barriers that prevent full participation of immigrant children according to accounts of interviewees. The paper provides insight into diverse into the ways how schools deal with immigrant children, families´ acculturation strategies and inclusive educational policy. The author concludes with a discussion of “immigrant paradox”, highly achieving minorities (particularly Vietnamese).
    PracovištěSociologický ústav
    KontaktEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Rok sběru2013
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.