Počet záznamů: 1  

Rekonstrukce trasy pro dopravu stavebního kamene z Horoměřic na Levý Hradec: model a realita

  1. 1.
    SYSNO ASEP0501019
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevRekonstrukce trasy pro dopravu stavebního kamene z Horoměřic na Levý Hradec: model a realita
    Překlad názvuReconstruction of the route for transportation of building stone from Horoměřice to Levý Hradec: model and reality
    Tvůrce(i) Nový, P. (CZ)
    Novák, David (ARU-G) RID, ORCID, SAI
    Celkový počet autorů2
    Zdroj.dok.Vlastivědný věstník moravský. - : Muzejní a vlastivědná společnost - ISSN 0323-2581
    Roč. 70, Supplementum 3 (2018), s. 61-68
    Poč.str.8 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovatransport of building stone ; GIS ; spatial analyses ; Central Bohemia ; Levý Hradec hillfort
    Vědní obor RIVAC - Archeologie, antropologie, etnologie
    Obor OECDArchaeology
    CEPLM2015080 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    AnotacePro stanovení předpokládaného průběhu komunikace hypoteticky užívané pro dopravu stavebního materiálu na hradiště Levý Hradec (k. ú. Žalov) bylo užito analýzy dostupnosti na základě frikčního povrchu, odvozeného z modelů výškopisu, vodní sítě a Toblerovy funkce. Modelovány byly tři varianty komunikačního spojení, a to trasa s nejnižší mírou frikce (nejrychlejší trasa) a dvě trasy s předpokládanými průchozími body stanovenými podle známých úseků komunikací. Ke každé variantě byly stanoveny alternativy s maximálním efektivním sklonem v rozsahu 5-9° a výsledky byly interpretovány vzhledem ke známému archeologickohistorickému kontextu.
    Překlad anotaceIn order to determine the expected course of the route, which was hypothetically used for the transport of building material to the Levý Hradec fortification (cadastral territory of Žalov), the accessibility analysis, based on the friction surface derived from elevation model, water network and Tobler's function, was used. Three options of the connection were modelled: the route with the lowest friction value (the fastest route) and two routes with assumed walkthrough-points determined according to the known sections of pathways. For each variant, alternatives with a maximum effective slope of 5-9° were determined and the results were interpreted with respect to the known archaeological-historical context.
    PracovištěArcheologický ústav Praha
    KontaktLada Šlesingerová, slesingerova@arup.cas.cz, Tel.: 257 014 412
    Rok sběru2019
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.