Počet záznamů: 1
Rekonstrukce trasy pro dopravu stavebního kamene z Horoměřic na Levý Hradec: model a realita
- 1.
SYSNO ASEP 0501019 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Ostatní články Název Rekonstrukce trasy pro dopravu stavebního kamene z Horoměřic na Levý Hradec: model a realita Překlad názvu Reconstruction of the route for transportation of building stone from Horoměřice to Levý Hradec: model and reality Tvůrce(i) Nový, P. (CZ)
Novák, David (ARU-G) RID, ORCID, SAICelkový počet autorů 2 Zdroj.dok. Vlastivědný věstník moravský. - : Muzejní a vlastivědná společnost - ISSN 0323-2581
Roč. 70, Supplementum 3 (2018), s. 61-68Poč.str. 8 s. Forma vydání Tištěná - P Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova transport of building stone ; GIS ; spatial analyses ; Central Bohemia ; Levý Hradec hillfort Vědní obor RIV AC - Archeologie, antropologie, etnologie Obor OECD Archaeology CEP LM2015080 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Anotace Pro stanovení předpokládaného průběhu komunikace hypoteticky užívané pro dopravu stavebního materiálu na hradiště Levý Hradec (k. ú. Žalov) bylo užito analýzy dostupnosti na základě frikčního povrchu, odvozeného z modelů výškopisu, vodní sítě a Toblerovy funkce. Modelovány byly tři varianty komunikačního spojení, a to trasa s nejnižší mírou frikce (nejrychlejší trasa) a dvě trasy s předpokládanými průchozími body stanovenými podle známých úseků komunikací. Ke každé variantě byly stanoveny alternativy s maximálním efektivním sklonem v rozsahu 5-9° a výsledky byly interpretovány vzhledem ke známému archeologickohistorickému kontextu. Překlad anotace In order to determine the expected course of the route, which was hypothetically used for the transport of building material to the Levý Hradec fortification (cadastral territory of Žalov), the accessibility analysis, based on the friction surface derived from elevation model, water network and Tobler's function, was used. Three options of the connection were modelled: the route with the lowest friction value (the fastest route) and two routes with assumed walkthrough-points determined according to the known sections of pathways. For each variant, alternatives with a maximum effective slope of 5-9° were determined and the results were interpreted with respect to the known archaeological-historical context. Pracoviště Archeologický ústav Praha Kontakt Lada Šlesingerová, slesingerova@arup.cas.cz, Tel.: 257 014 412 Rok sběru 2019
Počet záznamů: 1