Počet záznamů: 1  

Pán a pán, který běží – vývoj kresby v mladším školním věku

  1. 1.
    0487868 - PSÚ 2018 RIV SK cze J - Článek v odborném periodiku
    Vágnerová, M. - Janošová, Pavlína
    Pán a pán, který běží – vývoj kresby v mladším školním věku.
    [Lord and the lord running - development of children’s drawing in early school age.]
    Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Roč. 51, č. 4 (2017), s. 240-259. ISSN 0555-5574
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/14
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: development of drawing * early school age * running human figure drawing * diagnostic possibilitie of drawing
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)

    Dětské kresby se ve školním věku nerozvíjí v takové míře jako v předškolním období. Její rozvoj ovlivňuje především proměna kognitivních funkcí, tj. přechod k vizuálnímu realismu. Proměna kresby lidské postavy se v tomto věku projevuje především integrací jednotlivých částí těla do celku a tvarovou modifikací, tj. zpřesňování zobrazení dílčích detailů. Na konci raného školního věku začíná vývoj kresby postavy spíš stagnovat a přestává být adekvátní mírou kreslířských schopností. Této skutečnosti musí odpovídat i hodnotící systém. Pro doplnění informací o vývoji těchto schopností v raném školním věku může sloužit i kresba běžící postavy, která je obtížnější a zachycuje další aspekty kreslířského ztvárnění.


    Children‘s drawing is not developing in so much as in the preschool age. Its development is particularly affected by the transformation of cogitive functions, i. e. the shift towards visual realism. The change in drawing of a human figure is mainly manifested by the integration of parts into a corpus and by the contour modification, i.e. the specification of reproduction of partial details. At the end of early school age, the development of human figure drawing is rather beginning to stagnate and ceases to demonstrate adequate measures of child ́s drawing capabilities. The evaluation system should be in accordance with this fact. The information on the development of children ́s drawing capabilities can be supplemented by the investigation of „a lord running“ which is more demanding and includes further aspects of figuration.

    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0282482


     
     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0487868 J Janošová Pán běží.pdf1292.3 KBAutorský preprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.