Počet záznamů: 1  

Assessing patterns in introduction pathways of alien species by linking major invasion data bases

  1. 1.
    SYSNO ASEP0478581
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevAssessing patterns in introduction pathways of alien species by linking major invasion data bases
    Tvůrce(i) Saul, W.-C. (DE)
    Roy, H. E. (GB)
    Booy, O. (GB)
    Carnevali, L. (IT)
    Chen, H.-J. (DE)
    Genovesi, P. (IT)
    Harrower, C. (GB)
    Hulme, P. E. (NZ)
    Pagad, S. (NZ)
    Pergl, Jan (BU-J) RID, ORCID
    Jeschke, J.M. (DE)
    Zdroj.dok.Journal of Applied Ecology. - : Wiley - ISSN 0021-8901
    Roč. 54, č. 2 (2017), s. 657-669
    Poč.str.13 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.GB - Velká Británie
    Klíč. slovainvasions ; pathways ; databases
    Vědní obor RIVEH - Ekologie - společenstva
    Obor OECDBiodiversity conservation
    CEPGAP504/11/1028 GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaBU-J - RVO:67985939
    UT WOS000397930300033
    EID SCOPUS85006421822
    DOI10.1111/1365-2664.12819
    AnotaceLinking data bases on invasive alien species by harmonising and consolidating their pathway information is essential to turn dispersed data into useful knowledge. The standard pathway categorisation scheme recently adopted by the Convention on Biological Diversity may be crucial to facilitate this process. Our study demonstrates the value of integrating major invasion data bases to help managers and policymakers reach robust conclusions about patterns in introduction pathways and thus aid effective prevention and prioritisation in invasion management.
    PracovištěBotanický ústav
    KontaktMartina Bartošová, martina.bartosova@ibot.cas.cz, ibot@ibot.cas.cz, Tel.: 271 015 242 ; Marie Jakšová, marie.jaksova@ibot.cas.cz, Tel.: 384 721 156-8
    Rok sběru2018
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.