Počet záznamů: 1  

O jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět

  1. 1.
    SYSNO ASEP0468445
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevO jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět
    Překlad názvuOn a journey from geometry to arithmetic, algebra and back
    Tvůrce(i) Roubíček, Filip (MU-W) RID
    Zdroj.dok.Matematika - fyzika - informatika - ISSN 1210-1761
    Roč. 26, č. 1 (2017), s. 14-23
    Poč.str.10 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovamathematical education ; inquiry ; generalization
    Vědní obor RIVAM - Pedagogika a školství
    Obor OECDEducation, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    CEPGA14-01417S GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaMU-W - RVO:67985840
    AnotaceVedení žáků k objevování matematických souvislostí a tvořivému řešení úloh představuje jednu z cest zkvalitňování matematického vzdělávání. Předpokladem je vytvoření výukového prostředí, které poskytuje žákům dostatek podnětů pro vlastní poznávání a přirozeně je aktivizuje. V článku je popsána jedna z možností užití různých matematických modelů v procesu zobecňování, konkrétně na příkladu objevování pravidelností v prostředí geometrických obrazců konstruovaných v pravidelné trojúhelníkové síti a vyjadřování těchto vztahů aritmetickými a algebraickými prostředky.
    Překlad anotaceGuiding pupils to discovery of mathematical relations and creative problem solving is one of the ways to improvement of mathematical education. For these ends it is essential to create such learning environments that are rich in stimuli for pupils’ independent discovery and that naturally activate pupils. The paper describes one possible use of various mathematical models in the process of generalization, namely the discovery of regularities in the environment of geometrical figures constructed in a regular triangle grid and expression of these relations using arithmetic and algebraic means.
    PracovištěMatematický ústav
    KontaktJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Rok sběru2017
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.