Počet záznamů: 1  

Psychologie školní šikany

  1. 1.
    0463478 - PSÚ 2017 RIV CZ cze B - Monografie kniha jako celek
    Janošová, Pavlína - Kollerová, Lenka - Zábrodská, Kateřina - Kressa, Jiří - Dědová, M.
    Psychologie školní šikany.
    [Psychology of school bullying.]
    Praha: Grada, 2016. 416 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2992-3
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GAP407/12/2325
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: school bullying * aggression * bullied classmate
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie

    Autoři si dali za cíl poskytnout přehled poznatků o šikaně jako o komplikovaném jevu, o teoriích, jež postihují jeho jednotlivé stránky, o výzkumných metodách i konkrétních problémových situacích, které jsou pro ni typické. Jejich výsledky shromážděné teoretickým bádáním a empirickým výzkumem jsou nesporným přínosem pro českou agresologii a sociální psychologii. Při analýze problematiky šikany mezi dětmi a mládeží vycházejí z nejnovějších teorií lidské agrese, vývojové psychologie a psychologie dětských skupin. Zaměřují se na především na méně závažné formy šikany, vyčleňování a ignorování, se kterými se učitelé a žáci setkávají ve většině školních tříd. Jen v menší míře se věnují pokročilé šikaně. Všechny poznatky demonstrují na příkladech z praxe.

    The scientific monograph presents current knowledge about school bullying as a complex phenomenon, about its specific aspects, and common problems that accompany bullying incidents. Research methods used in the area are also described. The book introduces a summary of relevant theoretical knowledge and empirical findings, obtained partly from Czech school students, teachers, and parents. Newest theoretical approaches to aggression as well as recent trends in developmental, social, and moral psychology are applied. Authors focus mainly on the most common forms of bullying in adolescence, such as relational aggression and social exclusion, and illustrate the knowledge by real-life cases. The book includes also practical recommendations for educators.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0263246

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.