Počet záznamů: 1
Impact of Fuel and Driving Cycle on the Chemical Composition of Particulate Matter Emitted by Various Automobile Engines.
- 1.
SYSNO ASEP 0462635 Druh ASEP C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.) Zařazení RIV Záznam nebyl označen do RIV Název Impact of Fuel and Driving Cycle on the Chemical Composition of Particulate Matter Emitted by Various Automobile Engines. Tvůrce(i) Popovicheva, O. (RU)
Kireeva, E. (RU)
Shonija, N. (RU)
Schwarz, Jaroslav (UCHP-M) RID, ORCID, SAI
Vojtíšek, M. (CZ)
Irimiea, C. (FR)
Ortega, I.K. (FR)
Carpentier, Y. (FR)
Focsa, C. (FR)Zdroj.dok. Handbook. - - : French Society for Aerosol Research, 2016 - ISBN N Rozsah stran 09-at-ss3-02 Poč.str. 1 s. Forma vydání Nosič - C Akce European Aerosol Conference /22./ Datum konání 04.09.2016 - 09.09.2016 Místo konání Tours Země FR - Francie Typ akce WRD Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. FR - Francie Klíč. slova gasoline engine ; biofuels ; particulate matter emission Vědní obor RIV CF - Fyzikální chemie a teoretická chemie Institucionální podpora UCHP-M - RVO:67985858 Anotace In this study, the effects of commonly used fuels were examined on three representative engines. Blends of diesel (B0), 30% biodiesel with diesel fuel (B30), and neat biodiesel (B100) were tested in an Iveco Tector heavy-duty diesel engine operated on engine dynamometer over a World Harmonized Transient Cycle (WHTC) and steady-state conditions (1500 rpm and 30% load). Blends of 15% ethanol, 25% of n-butanol, and 25% of isobutanol with gasoline were tested in a Ford Ecoboost 1.0 direct injection gasoline engine (DISI) in a Ford Focus car, and in a Škoda 1.4 multi-point injection (MPI) engine in a Škoda Fabia car. The cars were tested on a chassis dynamometer using the Artemis driving cycle (urban, rural and highway). Pracoviště Ústav chemických procesů Kontakt Eva Jirsová, jirsova@icpf.cas.cz, Tel.: 220 390 227 Rok sběru 2017
Počet záznamů: 1