Počet záznamů: 1  

Multipurpose experimental rig for aeroelastic tests of bridge girders and slender beams

  1. 1.
    SYSNO ASEP0364240
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevMultipurpose experimental rig for aeroelastic tests of bridge girders and slender beams
    Tvůrce(i) Pospíšil, Stanislav (UTAM-F) RID, SAI, ORCID
    Král, Radomil (UTAM-F) RID, SAI
    Náprstek, Jiří (UTAM-F) RID, ORCID, SAI
    Celkový počet autorů3
    Zdroj.dok.Engineering Mechanics 2011. - Prague : Institute of Thermomechanics AS CR, v. v. i., 2011 / Fuis V. - ISBN 978-80-87012-33-8
    Rozsah strans. 483-486
    Poč.str.4 s.
    AkceEngineering Mechanics 2011 /17./
    Datum konání09.05.2011-12.05.2011
    Místo konáníSvratka
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovabridge aero-elasticity ; wind tunnel ; experimental set-up ; non-linear response
    Vědní obor RIVJM - Inženýrské stavitelství
    CEPGA103/09/0094 GA ČR - Grantová agentura ČR
    IAA200710902 GA AV ČR - Akademie věd
    CEZAV0Z20710524 - UTAM-F (2005-2011)
    UT WOS000313492700114
    AnotaceThe bridges, footbridges and broadcast towers create an important subset of infrastructure subjected to dynamic loading of various origins. Especially, exposed to wind, they are susceptible to vibrations under certain circumstances due to pure load action or aero-elastic effects. This means that once an element or a structure starts to vibrate, a complex interaction between the moving boundary and the airflow takes place. Because of the complexity, the research has been in progress for several decades in both theoretical and experimental way. The article describes an original and multi-purpose experimental frame for the analysis of complex linear and non-linear aspects of aero-elastic behavior of the slender beams. The apparatus meets the rigorous theoretical assumptions and allows very precise and quick adjustment of the stiffness and mass of the structure, which is not always possible with a traditional "parallel spring-supported bridge" approach used by many researchers.
    PracovištěÚstav teoretické a aplikované mechaniky
    KontaktKulawiecová Kateřina, kulawiecova@itam.cas.cz, Tel.: 225 443 285
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.