Počet záznamů: 1  

Promoting creativity of pre-service primary school teachers : the case of problem posing

  1. 1.
    SYSNO ASEP0360642
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevPromoting creativity of pre-service primary school teachers : the case of problem posing
    Tvůrce(i) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Zdroj.dok.Proceedings of The 6th International Conference on Creativity in Mathematics Education and the Education of Gifted Students. - Riga : University of Latvia, 2011 / Avotina M. - ISBN 978-9984-45-360-6
    Rozsah strans. 198-202
    Poč.str.5 s.
    Akce6th International conference on Creativity in mathematics education and the education of gifted students
    Datum konání01.08.2010-05.08.2010
    Místo konáníRiga
    ZeměLT - Litva
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.LT - Litva
    Klíč. slovaprofessional competence ; mathematical literacy ; mathematical creativity ; problem posing
    Vědní obor RIVAM - Pedagogika a školství
    CEPGA406/08/0710 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z10190503 - MU-W (2005-2011)
    AnotaceThe demands on the level of functional mathematical literacy and consequently also the need of professionalization of teachers' work are permanently growing. That is why it is essential to look for ways to develop and refine the teachers' professional competences that would enable them to support the development of mathematical literacy and culture in their pupils and students. The paper focuses on problem posing as such a way. It describes the preliminary findings of on-going research.
    PracovištěMatematický ústav
    KontaktJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.