Počet záznamů: 1  

Strategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly

  1. 1.
    SYSNO ASEP0312860
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevStrategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly
    Překlad názvuStrategické informativní inzerování v horizontálně odlišném duopolu
    Tvůrce(i) Celik, Levent (NHU-C) RID
    Zdroj.dok.CERGE-EI Working Paper Series - ISSN 1211-3298
    -, č. 359 (2008), s. 1-41
    Poč.str.41 s.
    Forma vydáníwww - www
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovainformative advertising ; tune-ins ; television market
    Vědní obor RIVAH - Ekonomie
    CEZMSM0021620846 - NHU-C
    AnotaceWhen firms possess information about their competitors’ products, their advertisements may leak extra information. I analyze this within a duopoly television market that lasts for two periods. Each station may advertise its upcoming program by airing a tune-in during the first program. Viewers may alternatively sample a program. I find that each station’s equilibrium tune-in decision depends on both upcoming programs - thereby revealing more information than the actual content - when the sampling cost is sufficiently low. Otherwise, tune-in decisions are made independently. It is welfare improving to ban tune-ins in the latter case but not in the former.
    PracovištěNHU-C
    KontaktTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Rok sběru2009
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.