Počet záznamů: 1
Strategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly
- 1.
SYSNO ASEP 0312860 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Ostatní články Název Strategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly Překlad názvu Strategické informativní inzerování v horizontálně odlišném duopolu Tvůrce(i) Celik, Levent (NHU-C) RID Zdroj.dok. CERGE-EI Working Paper Series - ISSN 1211-3298
-, č. 359 (2008), s. 1-41Poč.str. 41 s. Forma vydání www - www Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova informative advertising ; tune-ins ; television market Vědní obor RIV AH - Ekonomie CEZ MSM0021620846 - NHU-C Anotace When firms possess information about their competitors’ products, their advertisements may leak extra information. I analyze this within a duopoly television market that lasts for two periods. Each station may advertise its upcoming program by airing a tune-in during the first program. Viewers may alternatively sample a program. I find that each station’s equilibrium tune-in decision depends on both upcoming programs - thereby revealing more information than the actual content - when the sampling cost is sufficiently low. Otherwise, tune-in decisions are made independently. It is welfare improving to ban tune-ins in the latter case but not in the former. Pracoviště NHU-C Kontakt Tomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122 Rok sběru 2009
Počet záznamů: 1