Počet záznamů: 1  

Stručné dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii

  1. 1.
    SYSNO ASEP0158283
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevStručné dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii
    Tvůrce(i) Heller, Daniel (PSU-E)
    Zdroj.dok.Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí / Čermák I. ; Miovský M.. - Tišnov : SCAN, 2002 - ISBN 80-86620-03-4
    Rozsah strans. 26-39
    Poč.str.14 s.
    AkceKvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí
    Datum konání17.01.2002-18.01.2002
    Místo konáníBrno
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceCST
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaqualitative research ; broad and narrow research concepts ; paradigm
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    CEZAV0Z7025918 - PSU-E
    AnotaceAutor se zabývá kvalitativním výzkumem v psychologii v širším a užším slova smyslu. Jako příklady prvního pojetí uvádí duchovědnou psychologii (W. Dilthey, E. Spranger), psychoanalýzu, a další významné psychologické školy dvacátého století. Jako příklad druhého pojetí uvádí práce N. K. Denzina, Y. S. Lincolnové, N. Hayesové, J. T. E. Richardsona, M. Hammersleyové a dalších.Zabývá se historicko-psychologickým pozadím kvalitativního výzkumu a kvalitativním výzkumem jako figurou na tomto pozadí. Postupně analyzuje sedm komponentových významů kvalitativního vs. kvantitativního rozdělení podle Hammersleyové (1992) a Hayesové (1997) a všechny ilustruje příklady. Dále charakterizuje nejnovější dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii v posledních deseti letech s důrazem na významný podíl britské psychologie. V závěru osobně podporuje metodologický pluralismus při psychologickém studiu lidského prožívání a jednání.
    Překlad anotaceThe author deals with qualitative research in psychology in broad and narrow sense.As examples of the first concept, he introduces the spiritual psychology of W. Dilthey and E. Spranger, psychoanalysis, and further important psychological schools of the twentieth century. As examples of the second concept, he points to the works of N. K. Denzin, Y. S. Lincoln, N. Hayes, J. T. E. Richardson, M. Hammersley, etc. He deals with historical psychological background of qualitative research and with the qualitative research as a figure on this background. He analyses step by step the seven component meanings of the qualitative vs. quantitative divide according Hammersley(1992) and Hayes (1997) and illustrates them all by examples. Further, he characterises the latest history of qualitative research in psychology during last ten years emphasising the important role of British psychology. In the conclusion, he personally supports the methodological pluralism in psychological study of human experience and behaviour.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2003

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.