Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci
1.
SYSNO ASEP
0158180
Druh ASEP
J - Článek v odborném periodiku
Zařazení RIV
J - Článek v odborném periodiku
Poddruh J
Ostatní články
Název
Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci
Překlad názvu
Self-esteem of computer games players in adolescence
Tvůrce(i)
Vaculík, Martin (PSU-E)
Zdroj.dok.
Československá psychologie. - : Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
- ISSN 0009-062X
Roč. 44, č. 3 (2000), s. 279-286
Poč.str.
8 s.
Jazyk dok.
cze - čeština
Země vyd.
CZ - Česká republika
Vědní obor RIV
AN - Psychologie
CEP
GA406/98/1007 GA ČR - Grantová agentura ČR
CEZ
AV0Z7025918 - PSU-E
Anotace
Výzkumný projekt je zaměřen na sebehodnocení hráčů počítačových her. Zajímali jsme se o celkovou úroveň a strukturu sebehodnocení hráčů počítačových her. Sledovali jsme rozdíly v sebehodnocení mezi hráči, kteří hrají počítačové hry odlišné množství hoodin týdně. Úroveň sebehodnocení hráčů nešeho souboru se pohybuje nad středovou hodnotou škály odpovědí. Mezi skupinami hráčů věnujícími hraní rozdílné množství hodin týdně lze identifikovat odlišnosti v sebehodnocení. Úroveň sebehodnocení klesá s množstvvím hraní počítačových her týdně. Ve struktuře sebehodnocení hráčů počítačových her jsme objevili určité podobnosti se strukturou sebehodnocení středoškoláků i vysokoškoláků.
Překlad anotace
This study is focused on self-esteem players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer gammes (minimum:1 year). The Rosenberg's scale of self-evaluation was used. The relationship between amount playing computer games and self-esteem was discovered. Heavy use of computer games is associated with lower self-esteem. Heavy players scored signifiicantly lower on self-evaluation scale than other players. Similarities in the structure of self-esteem of computer games players and university and grammar school students were found.