Počet záznamů: 1
Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma pro výzkum vzdělanostních nerovností
- 1.
SYSNO ASEP 0083385 Druh ASEP U - Uspořádání akce Zařazení RIV W - Uspořádání workshopu Zařazení RIV Není vybrán druh dokumentu Název Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma pro výzkum vzdělanostních nerovností Překlad názvu Computer literacy of 15-year old pupils – a particular topic within the educational inequalities research Tvůrce(i) Basl, Josef (SOU-Z)
Stachová, Jana (SOU-Z) ORCID, SAI, RIDDruh akce W - Workshop Datum konání 08.03.2007 Místo konání Praha Země CZ - Česká republika Typ akce CST Poč.účast. 6 Poč.účast.zahr. 0 Jazyk dok. cze - čeština Klíč. slova educational inequalities ; computer literacy ; social background Vědní obor RIV AO - Sociologie, demografie CEP GA403/06/1241 GA ČR - Grantová agentura ČR 1J/005/04-DP2 GA MPS - Ministerstvo práce a sociálních věcí CEZ AV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011) Anotace V příspěvku je problematika počítačové gramotnosti nejprve zasazena do kontextu nejnovějších poznatků v oblasti zkoumání vzdělanostních nerovností se zaměřením na utváření vzdělanostních aspirací. Dále je charakterizována situace ohledně počítačové gramotnosti v České republice v mezinárodním srovnání. Hlavní pozornost je věnována analýzám provedených na datech z mezinárodního výzkumu PISA (Programme for International Student Assessment) za ČR. V rámci PISA 2003 byla zjišťována deklarovaná počítačová gramotnost žáků. Prostřednictvím lineární regresní analýzy nebyl prokázán významný vliv úrovně počítačové gramotnosti na aspirace žáků studovat na vysoké škole. Překlad anotace The computer literacy issue is presented in the context of current findings in the field of educational aspirations formation in this paper. The situation in the Czech Republic is briefly characterized in an international comparison as far as level of computer literacy is concerned. The main focus of the paper is on analysis of PISA 2003 data for the Czech Republic. The so called declared computer literacy was traced within the PISA survey. Some strong influence of computer literacy on university aspirations of the pupils was not proved through the linear regression analysis. Pracoviště Sociologický ústav Kontakt Eva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351 Rok sběru 2008
Počet záznamů: 1