Počet záznamů: 1  

Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma pro výzkum vzdělanostních nerovností

  1. 1.
    SYSNO ASEP0083385
    Druh ASEPU - Uspořádání akce
    Zařazení RIVW - Uspořádání workshopu
    Zařazení RIVNení vybrán druh dokumentu
    NázevPočítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma pro výzkum vzdělanostních nerovností
    Překlad názvuComputer literacy of 15-year old pupils – a particular topic within the educational inequalities research
    Tvůrce(i) Basl, Josef (SOU-Z)
    Stachová, Jana (SOU-Z) ORCID, SAI, RID
    Druh akceW - Workshop
    Datum konání08.03.2007
    Místo konáníPraha
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceCST
    Poč.účast.6
    Poč.účast.zahr.0
    Jazyk dok.cze - čeština
    Klíč. slovaeducational inequalities ; computer literacy ; social background
    Vědní obor RIVAO - Sociologie, demografie
    CEPGA403/06/1241 GA ČR - Grantová agentura ČR
    1J/005/04-DP2 GA MPS - Ministerstvo práce a sociálních věcí
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnotaceV příspěvku je problematika počítačové gramotnosti nejprve zasazena do kontextu nejnovějších poznatků v oblasti zkoumání vzdělanostních nerovností se zaměřením na utváření vzdělanostních aspirací. Dále je charakterizována situace ohledně počítačové gramotnosti v České republice v mezinárodním srovnání. Hlavní pozornost je věnována analýzám provedených na datech z mezinárodního výzkumu PISA (Programme for International Student Assessment) za ČR. V rámci PISA 2003 byla zjišťována deklarovaná počítačová gramotnost žáků. Prostřednictvím lineární regresní analýzy nebyl prokázán významný vliv úrovně počítačové gramotnosti na aspirace žáků studovat na vysoké škole.
    Překlad anotaceThe computer literacy issue is presented in the context of current findings in the field of educational aspirations formation in this paper. The situation in the Czech Republic is briefly characterized in an international comparison as far as level of computer literacy is concerned. The main focus of the paper is on analysis of PISA 2003 data for the Czech Republic. The so called declared computer literacy was traced within the PISA survey. Some strong influence of computer literacy on university aspirations of the pupils was not proved through the linear regression analysis.
    PracovištěSociologický ústav
    KontaktEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Rok sběru2008
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.