Počet záznamů: 1  

Základní vzdělávání v Praze - nové trendy a vazby na sociálně prostorové nerovnosti ve městě

  1. 1.
    SYSNO ASEP0377174
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevZákladní vzdělávání v Praze - nové trendy a vazby na sociálně prostorové nerovnosti ve městě
    Překlad názvuBasic Education in Prague - New trends and relations to socio-spacial inequalities in the city
    Tvůrce(i) Kostelecký, Tomáš (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Kostelecká, Y. (CZ)
    Illner, Michal (SOU-Z) RID
    Zdroj.dok.Desaťročia premien slovenskej spoločnosti. - Bratislava : Sociologický ústav SAV, 2011 / Piscová M. - ISBN 978-80-85544-69-5
    Rozsah strans. 97-112
    Poč.str.16 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    AkceDesaťročia premien slovenskej spoločnosti
    Datum konání21.10.2010-22.10.2010
    Místo konáníBratislava
    ZeměSK - Slovensko
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.SK - Slovensko
    Klíč. slovasocio-spatial inequality ; elementary education ; Prague
    Vědní obor RIVAO - Sociologie, demografie
    CEPIAA700280802 GA AV ČR - Akademie věd
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnotaceNavzdory přerozdělování finančních zdrojů a státnímu dozoru nad vzdělávacími standardy, nejsou výsledky na základních školách v různých městských částech Prahy stejné. Prostorové vzorce "vstupních parametrů" vzdělávání jsou nezávislé na rozdílech v sociálně-ekonomickém statusu mezi městskými částmi, jsou důsledkem struktury již existujících škol. Výsledky vzdělávání však souvisejí se sociálně-ekonomickými nerovnostmi – lepší vzdělávání je poskytováno v "luxusnějších" městských částech.
    Překlad anotaceResearch suggests that despite the equalization impact of the redistributive funding system and state control over the educational standards elementary schools in various City District of Prague vary. Spatial patterns of "input parameters" of education are unrelated to differences in socio-economic status, they are a consequence of structure of existing schools. The output of education is related to socio-economic inequality within the city – better education is provided in upscale Districts.
    PracovištěSociologický ústav
    KontaktEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Rok sběru2013
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.