Počet záznamů: 1  

Is contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study

  1. 1.
    SYSNO ASEP0533029
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevIs contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study
    Tvůrce(i) Javora, O. (CZ)
    Hannemann, T. (CZ)
    Volná, K. (CZ)
    Děchtěrenko, Filip (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Tetourová, T. (CZ)
    Stárková, T. (CZ)
    Brom, C. (CZ)
    Zdroj.dok.Journal of Computer Assisted Learning. - : Wiley - ISSN 0266-4909
    Roč. 37, č. 2 (2021), s. 305-318
    Poč.str.14 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.US - Spojené státy americké
    Klíč. slovaanimation ; children ; emotional design ; eye tracker ; games ; learning
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    Obor OECDPsychology (including human - machine relations)
    Způsob publikováníOmezený přístup
    Institucionální podporaPSU-E - RVO:68081740
    UT WOS000574925900001
    EID SCOPUS85092063559
    DOI10.1111/jcal.12489
    AnotaceThe present study investigates affective‐motivational, attention, and learning effects of unexplored emotional design manipulation: Contextual animation (animation of contextual elements) in multimedia learning game (MLGs) for children. Participants (N = 134, Mage = 9.25, Grades 3 and 4) learned either from an experimental version of the MLG with a high amount of contextual animation or from an identical MLG with no contextual animation (control). Children strongly preferred (χ2 = 87.04, p < .001) and found the experimental version more attractive (p < .001, d = −1.11). No significant differences in overall enjoyment and learning outcomes were found. Attention differences, measured by dwell times and fixation durations, were small and reached only borderline significance (p = .035, d = −0.39). The implication is that contextual animation in MLG for children increases such instructional materials' attractiveness without compromising cognitive processes needed for learning, however, it does not lead to their higher instructional efficiency.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2022
    Elektronická adresahttps://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcal.12489
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.