Počet záznamů: 1
Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)
- 1.
SYSNO ASEP 0509048 Druh ASEP B - Monografie Zařazení RIV B - Odborná monografie, kniha Název Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848) Překlad názvu Toward a “well-functioning book market”. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848) Tvůrce(i) Madl, Claire (UCL-M)
Wögerbauer, Michael (UCL-M) RID, ORCID, SAI
Píša, Petr (UCL-M) RID, ORCIDVyd. údaje Praha: Academia Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2019 ISBN 978-80-200-3054-2978-80-88069-86-7 Poč.str. 383 s. Forma vydání Tištěná - P Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova book market ; book history ; Bohemia ; 18th–19th century Vědní obor RIV AJ - Písemnictví, masmédia, audiovize Obor OECD Specific literatures CEP GA15-22253S GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora UCL-M - RVO:68378068 Anotace Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit. Překlad anotace Based on in-depth archival research, this monograph examines some important aspects of the history of the Bohemian book market from 1749 to 1848: the regulation and self-regulation of the book market and its players (editors, printers, binders, booksellers, reading clubs etc.), its economic and social preconditions, its integration into international networks, internal differentiation and quantitative development. The case studies include the economic importance of the publishing of almanacs, the early history of schoolbook-printing by the state, the chances and difficulties of establishing or expanding firms under various historic conditions and communicational strategies of editors and bookselling to reach (and help building) their public – at a time, where printing and bookselling was also a means of constructing national identities. Pracoviště Ústav pro českou literaturu Kontakt Pavla Hartmanová, hartmanova@ucl.cas.cz ; Veronika Zemanová, zemanova@ucl.cas.cz, asep@ucl.cas.cz, Tel.: 222 828 135 Rok sběru 2020
Počet záznamů: 1