Počet záznamů: 1  

Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)

  1. 1.
    SYSNO ASEP0509048
    Druh ASEPB - Monografie
    Zařazení RIVB - Odborná monografie, kniha
    NázevNa cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)
    Překlad názvuToward a “well-functioning book market”. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848)
    Tvůrce(i) Madl, Claire (UCL-M)
    Wögerbauer, Michael (UCL-M) RID, ORCID, SAI
    Píša, Petr (UCL-M) RID, ORCID
    Vyd. údajePraha: Academia Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2019
    ISBN978-80-200-3054-2978-80-88069-86-7
    Poč.str.383 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovabook market ; book history ; Bohemia ; 18th–19th century
    Vědní obor RIVAJ - Písemnictví, masmédia, audiovize
    Obor OECDSpecific literatures
    CEPGA15-22253S GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaUCL-M - RVO:68378068
    AnotaceNa základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.
    Překlad anotaceBased on in-depth archival research, this monograph examines some important aspects of the history of the Bohemian book market from 1749 to 1848: the regulation and self-regulation of the book market and its players (editors, printers, binders, booksellers, reading clubs etc.), its economic and social preconditions, its integration into international networks, internal differentiation and quantitative development. The case studies include the economic importance of the publishing of almanacs, the early history of schoolbook-printing by the state, the chances and difficulties of establishing or expanding firms under various historic conditions and communicational strategies of editors and bookselling to reach (and help building) their public – at a time, where printing and bookselling was also a means of constructing national identities.
    PracovištěÚstav pro českou literaturu
    KontaktPavla Hartmanová, hartmanova@ucl.cas.cz ; Veronika Zemanová, zemanova@ucl.cas.cz, asep@ucl.cas.cz, Tel.: 222 828 135
    Rok sběru2020
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.