Počet záznamů: 1  

Structural embeddedness of students’ professional expectations: the Czech Republic and Taiwan in comparative perspective

  1. 1.
    SYSNO ASEP0495857
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevStructural embeddedness of students’ professional expectations: the Czech Republic and Taiwan in comparative perspective
    Tvůrce(i) Münich, Daniel (NHU-N) RID
    Matějů, P. (CZ)
    Straková, J. (CZ)
    Smith, Michael (NHU-N)
    Zdroj.dok.Compare-A Journal of Comparative and International Education. - : Routledge - ISSN 0305-7925
    Roč. 48, č. 6 (2018), s. 973-991
    Poč.str.19 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.GB - Velká Británie
    Klíč. slovaeducational inequality ; occupational expectations ; gender gap
    Vědní obor RIVAH - Ekonomie
    Obor OECDApplied Economics, Econometrics
    CEPGB14-36154G GA ČR - Grantová agentura ČR
    GCP404/12/J006 GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaNHU-N - RVO:67985998
    UT WOS000449944700010
    EID SCOPUS85031997030
    DOI10.1080/03057925.2017.1377059
    AnotaceWe compare the role of gender, socioeconomic background and measured ability on students’ secondary school placement and professional expectations in Taiwan and the Czech Republic, two countries that have experienced substantial reforms in their educational systems in the context of political change and economic development. Using data from the international PISA 2006 survey of 15-year-olds, our analysis reveals that Czech academic upper-secondary schools are much more selective in terms of socioeconomic background and gender than comparable Taiwanese senior high schools. Controlling for measured ability and other factors, students’ professional expectations are also more closely linked to socioeconomic background and gender in the Czech Republic than in Taiwan.
    PracovištěNárodohospodářský ústav
    KontaktTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Rok sběru2019
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.