Počet záznamů: 1
Advanced Material Rendering in Blender
- 1.
SYSNO ASEP 0389704 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Ostatní články Název Advanced Material Rendering in Blender Tvůrce(i) Hatka, Martin (UTIA-B) RID
Haindl, Michal (UTIA-B) RID, ORCIDCelkový počet autorů 2 Zdroj.dok. The International Journal of Virtual Reality - ISSN 1081-1451
Roč. 11, č. 2 (2012), s. 15-23Poč.str. 9 s. Forma vydání Online - E Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. US - Spojené státy americké Klíč. slova realistic material rendering ; bidirectional texture function ; Blender Vědní obor RIV BD - Teorie informace CEP GAP103/11/0335 GA ČR - Grantová agentura ČR GA102/08/0593 GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora UTIA-B - RVO:67985556 Anotace Physically correct and realistic visual appearance rendering or analysis of material surface visual properties require complex descriptive models capable of modelling material dependence on variable illumination and viewing conditions. The recent most advanced representation of visual properties of surface materials is a Bidirectional texture function (BTF). BTF is 7D function of planar coordinates, spectral coordinate, and viewing and illumination angles, respectively. Unlike smooth textures, it specifies their altering appearance due to varying illumination and viewing conditions. This BTF visual appearance dependency on viewing and illumination conditions significantly complicates not only its acquisition, representation, and modelling but also makes its rendering noticeably more demanding. BTF textures are acquired by costly measurements of real materials and their subsequent nontrivial processing. Pracoviště Ústav teorie informace a automatizace Kontakt Markéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201. Rok sběru 2013
Počet záznamů: 1