Počet záznamů: 1  

Creusa, Ascanius, and Aeneas in Renaissance Prague

  1. 1.
    SYSNO ASEP0563193
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevCreusa, Ascanius, and Aeneas in Renaissance Prague
    Tvůrce(i) Bažant, Jan (FLU-F) ORCID, RID, SAI
    Zdroj.dok.Studia Hercynia. - : Univerzita Karlova v Praze - ISSN 1212-5865
    Roč. 26, č. 1 (2022), s. 196-214
    Poč.str.19 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaVilla Star ; Prague ; renaissaance ; classical tradition ; ancient myth ; stucco
    Vědní obor RIVAB - Dějiny
    Obor OECDArts, Art history
    Způsob publikováníOpen access
    Institucionální podporaFLU-F - RVO:67985955
    AnotaceThis paper analyses the figural stucco in the Villa Hvězda (1555–1563) in Prague, depicting Aeneas with his father Anchises on his back and accompanied by his son Ascanius and his wife, Creusa. In numerous 16th century representations, Creusa always walks behind Aeneas, and Ascanius is always accompanying Aeneas. In the Villa Hvězda, the protagonists of the Flight from Troy are Aeneas and his wife, Creusa. Aeneas carries Anchises on his back, and in front of him, Creusa leads their son Ascanius. This anomaly calls for an explanation, and it may be this, that Creusa allegorically stands for Queen Anne as a model of a pious matriarch of the Habsburgs.
    PracovištěFilosofický ústav
    KontaktChlumská Simona, chlumska@flu.cas.cz ; Tichá Zuzana, asep@flu.cas.cz Tel: 221 183 360
    Rok sběru2023
    Elektronická adresahttps://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/175990
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.