Počet záznamů: 1
Česká stagnace vs. maďarská a polská (r)evoluce v sociálním dialogu
- 1.
SYSNO ASEP 0531786 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV Záznam nebyl označen do RIV Poddruh J Ostatní články Název Česká stagnace vs. maďarská a polská (r)evoluce v sociálním dialogu Překlad názvu Czech Stagnation vs. Hungarian and Polish (R)evolution Tvůrce(i) Štefko, Martin (USP-I) ORCID Zdroj.dok. Jurisprudence. - : Wolters Kluwer - ISSN 1802-3843
Roč. 2020, č. 1 (2020), s. 36-41Poč.str. 6 s. Forma vydání Tištěná - P Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova strike ; tripartite ; social dialogue Vědní obor RIV AG - Právní vědy Obor OECD Law Způsob publikování Pouze metadata Institucionální podpora USP-I - RVO:68378122 Anotace Mezinárodní a unijní právo předpokládají existenci jakéhosi orgánu, který na národní úrovni realizuje sociální dialog. Národní právo v ČR, Maďarsku a Polsku upravuje existenci takového tripartitního orgánu. Ve dvou zmíněných sousedních zemích však došlo k evoluci, ne-li přímo k revoluci tripartitního dialogu. Cílem tohoto článku je posoudit, zda je lepší (česká) stagnace, či maďarská a polská evoluce. Dle názoru autora je ústředním kritériem zabránění revoluci. Základním cílem tripartitních struktur je mírnit růst nespokojenosti nižší a částečně též střední třídy společnosti, které, pokud na ně není brán zřetel (ať už domněle, či skutečně), se kumulují a časem hrozí propuknout v obtížně kontrolovatelné nepokoje. Tento článek podává vstupní srovnání formalizovaných struktur v sousedním Maďarsku a Polsku s cílem zjistit, zda tamější reformy přispěly k lepšímu fungování sociálního dialogu na národní úrovni. Překlad anotace International ILO agreements and EU law anticipates the existence of an entity devoted to create and to maintain social dialogue on a national level. Czech, Hungarian and even Polish respective laws do recognise such a body whose main function is to enforce a broad no-strike rule. For various reasons, Hungarian and Polish legislators decided to change the respective formal tripartite structures. This paper analyses those changes of the formal tripartite entity in said countries and compares them with the specific situation in the Czech Republic that is well-known for stagnation in this regard. The author addresses a research question: which tripartite entity is more efficient in its role to maintain peace and prosperity? Pracoviště Ústav státu a práva Kontakt Iveta Bůžková, iveta.buzkova@ilaw.cas.cz, Tel.: 221 990 714 Rok sběru 2021
Počet záznamů: 1