Počet záznamů: 1  

Model-Based Reliability to Check for Disparities in Ratings of Internal and External Applicants

  1. 1.
    SYSNO ASEP0493164
    Druh ASEPA - Abstrakt
    Zařazení RIVO - Ostatní
    NázevModel-Based Reliability to Check for Disparities in Ratings of Internal and External Applicants
    Tvůrce(i) Martinková, Patrícia (UIVT-O) SAI, RID, ORCID
    Goldhaber, D. (US)
    Erosheva, E. (US)
    Zdroj.dok.Abstractband. VIII. European Congress on Methodology. Abstract Book. - Jena : Institut für Psychologie, Friedrich-Schiller-Universität, 2018
    S. 102-102
    Poč.str.1 s.
    Forma vydáníOnline - E
    Akce2018 European Congress on Methodology /8./
    Datum konání25.07.2018 - 27.07.2018
    Místo konáníJena
    ZeměDE - Německo
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.DE - Německo
    Klíč. slovaGeneralizability ; Linear Mixed Models ; Reliability ; Variance Decomposition
    Vědní obor RIVBB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
    Obor OECDStatistics and probability
    CEPGJ15-15856Y GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaUIVT-O - RVO:67985807
    AnotaceZÁKLADNÍ ÚDAJE: Abstractband. VIII. European Congress on Methodology. Abstract Book. Jena: Institut für Psychologie, Friedrich-Schiller-Universität, 2018. s. 102-102. 2018 European Congress on Methodology /8./. 25.07.2018-27.07.2018, Jena. Grant CEP: GA ČR GJ15-15856Y. ABSTRAKT: In this work we address disparities in ratings of internal and external applicants. We develop model-based inter-rater reliability (IRR) estimate to account for various sources of measurement error, their hierarchical structure and the presence of covariates, such as assessed status, that have the potential to moderate IRR. Using dataset of ratings of applicants to teaching positions in Spokane district in Washington, USA, we first test for bias in ratings of applicants external to the district, which is shown to be significant even after including various measures of teacher quality in the model. Moreover, withmodel-based IRR, we show that consistency between raters is significantly lower when rating external applicants. We further address how IRR affects the predictive power of measurement in different scenarios and conclude the work by discussing policy implications and applications of our model-based IRR estimate for teacher hiring practices.
    PracovištěÚstav informatiky
    KontaktTereza Šírová, sirova@cs.cas.cz, Tel.: 266 053 800
    Rok sběru2019
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.