Počet záznamů: 1
Hraní videoher a jeho konsekvence: Přehled dosavadních zjištění
- 1.
SYSNO ASEP 0461757 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve WOS Název Hraní videoher a jeho konsekvence: Přehled dosavadních zjištění Překlad názvu Video-game playing and its consequences: literature review Tvůrce(i) Květon, Petr (PSU-E) RID, ORCID, SAI
Jelínek, Martin (PSU-E) ORCID, RID, SAIZdroj.dok. Československá psychologie. - : Psychologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0009-062X
Roč. 60, č. 4 (2016), s. 372-386Poč.str. 15 s. Forma vydání Tištěná - P Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova video games ; aggression ; violence ; prosocial behavior Vědní obor RIV AN - Psychologie CEP GA15-03875S GA ČR - Grantová agentura ČR Institucionální podpora PSU-E - RVO:68081740 UT WOS 000388961000004 EID SCOPUS 85010961084 Anotace Vlivu hraní videoher na člověka je věnována výzkumná pozornost již od 80. let minulého století, přičemž výzkumné úsilí se spolu se zvyšující se intenzitou hraní videoher ve společnosti neustále stupňuje. Největší pozornost je dlouhodobě věnována vlivu násilného obsahu videoher na agresivitu a související negativní fenomény. V přehledové studii jsou integrovány výsledky dostupných meta-analytických studií, přičemž jsou diskutovány jejich rozporuplné závěry. Dále jsou prezentovány teoretické přístupy, prostřednictvím kterých lze vysvětlit mechanismy působení obsahu videoher na chování a prožívání jedince, a pozornost je věnována i proměnným moderujícím tento vztah. Závěrem jsou nastíněny nejnovější trendy výzkumu, které akcentují pozitivní vlivy hraní videoher, a také se zaměřují na širší populaci včetně dospělých a seniorů. Překlad anotace The effects of video games playing are getting research attention already since the 1980’s, while the research efforts escalate along with the increasing intensity of playing video games in the society. The greatest attention is paid to the impact of violent content of video games on aggression and the related negative phenomena. This review study integrates findings of available meta-analytic studies and their contradictory results are discussed. There are also presented theoretical approaches, which explain the mechanisms of how video game content impacts the person’s internal processes and behavior, and attention is paid to variables which moderate this relationship. Finally, the latest research trends, emphasizing the positive effects of playing video games with broader focus on wider population including adults and seniors, are outlined. Pracoviště Psychologický ústav Kontakt Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Rok sběru 2017
Počet záznamů: 1