Počet záznamů: 1  

Fast BTF texture modelling

  1. 1.
    0411230 - UTIA-B 20030217 RIV GB eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Haindl, Michal - Filip, Jiří
    Fast BTF texture modelling.
    Edinburgh: IEEE Press, 2003. ISBN 1-904410-11-1. In: Texture 2003. Proceedings. - (Chantler, M.), s. 47-52
    [International Workshop on Texture Analysis and Synthesis /3./. Nice (FR), 17.10.2003]
    Grant CEP: GA AV ČR IAA2075302; GA MŠMT ME 567
    Grant ostatní: Commission EC(XE) IST-2001-34744
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z1075907
    Klíčová slova: BTF textures * Markov random fields
    Kód oboru RIV: BD - Teorie informace

    This paper presents a novel fast model-based algorithm for realistic multispectral BTF texture modelling potentionally capable of direct implementation inside the graphical card processing unit. The algorithm starts with range map estimation of the BTF texture followed by the spectral and spatial factorization of an input multispectral texture image. Single orthogonal monospectral components are decomposed into a multi-resolution grid and each resolution data are independently modelled by GMRF.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0131316

     
     

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.