Počet záznamů: 1  

Thermal and creep analysis of VVER-1000 reactor pressure vessel at high temperatures caused by fuel melting during severe accident

  1. 1.
    SYSNO ASEP0572051
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVZáznam nebyl označen do RIV
    NázevThermal and creep analysis of VVER-1000 reactor pressure vessel at high temperatures caused by fuel melting during severe accident
    Tvůrce(i) Gabriel, Dušan (UT-L) RID, ORCID
    Gál, P. (CZ)
    Kotouč, M. (CZ)
    Dymáček, Petr (UFM-A) RID, ORCID
    Masák, Jan (UT-L)
    Kopačka, Ján (UT-L) RID, ORCID
    Celkový počet autorů6
    Zdroj.dok.Engineering Mechanics 2023 : 29th International Conference, 29. - Prague : Institute of Thermomechanics of the Czech Academy of Sciences, 2023 / Radolf V. ; Zolotarev I. - ISSN 1805-8248 - ISBN 978-80-87012-84-0
    Rozsah strans. 71-74
    Poč.str.4 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    AkceEngineering Mechanics 2023 /29./
    Datum konání09.05.2023 - 11.05.2023
    Místo konáníMilovy
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaintegrity of reactor pressure vessel ; severe accident ; ASTEC ; creep ; FEM
    Vědní obor RIVJF - Jaderná energetika
    Obor OECDNuclear related engineering
    CEPTITSSUJB938 GA TA ČR - Technologická agentura ČR
    Institucionální podporaUT-L - RVO:61388998
    DOI10.21495/em2023-71
    AnotaceThermal and creep analysis of the VVER-1000 reactor pressure vessel (RPV) was performed at high temperatures caused by fuel melting during severe accident. First, the integral code ASTEC was applied simulating severe accident evolution since an initiating event up to a hypothetical radioactive release into the environment. The ASTEC outputs including the remaining RPV wall thickness, the heat flux achieved and the temperature profile in the ablated vessel wall served as boundary conditions for the consequent assessment of RPV integrity carried out with the aid of finite element method (FEM). The FEM analysis was performed including the creep behaviour of RPV material using a complex creep probabilistic exponential model with damage. The objective of the analysis was to computationally assess emergency condition and, on this basis, to propose a general methodology for evaluating the integrity of RPV at high temperatures due to fuel melting during severe accident.
    PracovištěÚstav termomechaniky
    KontaktMarie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823
    Rok sběru2024
    Elektronická adresahttps://www.engmech.cz/improc/2023/071.pdf
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.