Počet záznamů: 1  

Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi

  1. 1.
    SYSNO ASEP0582025
    Druh ASEPL - Prototyp, funkční vzorek
    Zařazení RIVG - Technicky realizované výsledky (prototyp, funkční vzorek)
    Poddruh RIVFunkční vzorek
    NázevKolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
    Překlad názvuWheel for freight transport with higher utility properties
    Tvůrce(i) Pavčo, J. (CZ)
    Fajkoš, R. (CZ)
    Peter, O. (CZ)
    Pokorný, Pavel (UFM-A) ORCID
    Dlhý, Pavol (UFM-A) ORCID
    Hutař, Pavel (UFM-A) RID, ORCID
    Celkový počet autorů6
    Rok vydání2023
    Int.kód202302
    Technické parametryJedná se o design kola určeného pro nápravové zatížení 22,5, nebo 25 tun. Kolo je vyrobeno z jakosti materiálu ER7 v souladu s normou EN 13261. Konstrukce kola odpovídá normě EN 13979-1. Tento typ kola přináší výrazně nižší LCC a zároveň delší životnost díky možnosti provozování kola až do průměru 830 mm.
    Ekonomické parametryFunkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Prošel potřebným testováním, tj. únavovou a brzdnou zkouškou a byl mu udělen certifikát TSI identifikačního čísla: 1010/1/CB/2023/RST/DEEN/TRRC8614960/V01. Tento funkční vzorek je předstupeň prototypu napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace.
    Název vlastníkaÚstav fyziky materiálů AV ČR, v. v. i.
    IČ vlastníka68081723
    Kat.výsl.dle nákl.A - Vyčerpaná část nákladů <= 5 mil. Kč
    Požad. na licenč. popl.A - Poskytovatel licence požaduje licenční poplatek
    Číselná identifikace2023002
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vlastníkaCZ - Česká republika
    Klíč. slovarailway wheels ; fatigue design ; braking
    Vědní obor RIVJL - Únava materiálu a lomová mechanika
    Obor OECDAudio engineering, reliability analysis
    CEPFW03010149 GA TA ČR - Technologická agentura ČR
    Institucionální podporaUFM-A - RVO:68081723
    AnotaceJedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě.
    Překlad anotaceThis is a functional sample of the new optimized railway wheel of the BTG design of the fourth generation with higher utility properties. The design was derived on the basis of a complex methodology for the design of a optimized wheels, which was developed as part of the project FW03010149, with the fact that the principle of the calculation methodology is described in the reports for this TAČR project. This methodology is designed to include a combination of braking and heating of the wheel with a block brake while simultaneously taking into account the stress-strain characteristics in the wheel loaded during train ride.
    PracovištěÚstav fyziky materiálu
    KontaktYvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485
    Rok sběru2024
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.