Počet záznamů: 1
Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
- 1.
SYSNO ASEP 0582025 Druh ASEP L - Prototyp, funkční vzorek Zařazení RIV G - Technicky realizované výsledky (prototyp, funkční vzorek) Poddruh RIV Funkční vzorek Název Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi Překlad názvu Wheel for freight transport with higher utility properties Tvůrce(i) Pavčo, J. (CZ)
Fajkoš, R. (CZ)
Peter, O. (CZ)
Pokorný, Pavel (UFM-A) ORCID
Dlhý, Pavol (UFM-A) ORCID
Hutař, Pavel (UFM-A) RID, ORCIDCelkový počet autorů 6 Rok vydání 2023 Int.kód 202302 Technické parametry Jedná se o design kola určeného pro nápravové zatížení 22,5, nebo 25 tun. Kolo je vyrobeno z jakosti materiálu ER7 v souladu s normou EN 13261. Konstrukce kola odpovídá normě EN 13979-1. Tento typ kola přináší výrazně nižší LCC a zároveň delší životnost díky možnosti provozování kola až do průměru 830 mm. Ekonomické parametry Funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Prošel potřebným testováním, tj. únavovou a brzdnou zkouškou a byl mu udělen certifikát TSI identifikačního čísla: 1010/1/CB/2023/RST/DEEN/TRRC8614960/V01. Tento funkční vzorek je předstupeň prototypu napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace. Název vlastníka Ústav fyziky materiálů AV ČR, v. v. i. IČ vlastníka 68081723 Kat.výsl.dle nákl. A - Vyčerpaná část nákladů <= 5 mil. Kč Požad. na licenč. popl. A - Poskytovatel licence požaduje licenční poplatek Číselná identifikace 2023002 Jazyk dok. cze - čeština Země vlastníka CZ - Česká republika Klíč. slova railway wheels ; fatigue design ; braking Vědní obor RIV JL - Únava materiálu a lomová mechanika Obor OECD Audio engineering, reliability analysis CEP FW03010149 GA TA ČR - Technologická agentura ČR Institucionální podpora UFM-A - RVO:68081723 Anotace Jedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě. Překlad anotace This is a functional sample of the new optimized railway wheel of the BTG design of the fourth generation with higher utility properties. The design was derived on the basis of a complex methodology for the design of a optimized wheels, which was developed as part of the project FW03010149, with the fact that the principle of the calculation methodology is described in the reports for this TAČR project. This methodology is designed to include a combination of braking and heating of the wheel with a block brake while simultaneously taking into account the stress-strain characteristics in the wheel loaded during train ride. Pracoviště Ústav fyziky materiálu Kontakt Yvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485 Rok sběru 2024
Počet záznamů: 1