Počet záznamů: 1  

Meshfree reduced order model for turbomachinery blade flutter analysis

  1. 1.
    SYSNO ASEP0556768
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevMeshfree reduced order model for turbomachinery blade flutter analysis
    Tvůrce(i) Prasad, Chandra Shekhar (UT-L) ORCID
    Kolman, Radek (UT-L) RID
    Pešek, Luděk (UT-L) RID
    Celkový počet autorů3
    Číslo článku107222
    Zdroj.dok.International Journal of Mechanical Sciences. - : Elsevier - ISSN 0020-7403
    Roč. 222, May (2022)
    Poč.str.18 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.GB - Velká Británie
    Klíč. slovaaeroelastic instability ; turbomachinery blade flutter ; hybrid 3D panel method ; reduced order aeroelastic model ; boundary element method ; discrete vortex particle method
    Vědní obor RIVBI - Akustika a kmity
    Obor OECDApplied mechanics
    Vědní obor RIV – spolupráceÚstav termomechaniky - Akustika a kmity
    CEPGA20-26779S GA ČR - Grantová agentura ČR
    EF15_003/0000493 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    TN01000007 GA TA ČR - Technologická agentura ČR
    Způsob publikováníOmezený přístup
    Institucionální podporaUT-L - RVO:61388998
    UT WOS000798733400002
    EID SCOPUS85127625644
    DOI10.1016/j.ijmecsci.2022.107222
    AnotaceThe paper introduces a development and application of boundary element based meshfree reduced order model for subsonic flutter analysis of turbomachinery blade cascade. The prime objective of the present work is to demonstrate the efficient use of meshfree hybrid boundary element method for subsonic flutter analysis of low pressure stage steam turbine blades . The meshfreincompressible fluid solver is developed employing 3D inviscid panel method . To model the flow separation inviscid-PM is hybridized with integral boundary layer approach using inviscid-viscous coupling mechanism along with discrete vortex particle method. A 3D annular test cascade is modeled using proposed meshfree solver for the flutter analysis. The comparison of estimated pressure coefficient and aerodynamic damping highlights a good agreement with experimental data and mesh based CFD-model’s results. Moreover, it have observed that the computational time for flutter analysis using proposed method is significantly lower compared to traditionally used CFD based numerical models for subsonic flutter in 3D blade cascade.
    PracovištěÚstav termomechaniky
    KontaktMarie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823
    Rok sběru2023
    Elektronická adresahttps://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S002074032200145X
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.