Počet záznamů: 1  

Pojetí a prosazování komunistické výchovy v Československu 1948-1989

  1. 1.
    SYSNO ASEP0540417
    Druh ASEPM - Kapitola v monografii
    Zařazení RIVZáznam nebyl označen do RIV
    NázevMarxismus-leninismus a komunistická výchova
    Překlad názvuMarxism-Leninism and Communist Education
    Tvůrce(i) Hermann, Tomáš (USD-C)
    Zdroj.dok.Pojetí a prosazování komunistické výchovy v Československu 1948-1989. - Praha : Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, v. v. i., 2020 / Cuhra J. ; Černá M. ; Devátá M. ; Hermann T. ; Kourová P. - ISBN 978-80-7285-250-5
    Rozsah strans. 7-30
    Poč.str.24 s.
    Poč.str.knihy308
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaMarxism-Leninism ; communist education ; political religion
    Vědní obor RIVAB - Dějiny
    Obor OECDHistory (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
    CEPGA16-07027S GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaUSD-C - RVO:68378114
    AnotaceV kapitole se autor věnuje obecnějším strukturním a historickým předpokladům provádění komunistické výchovy v rámci komunistické ideologie se zaměřením na československé prostředí. K základním rysům režimu patřil soustředěný nápor na vnitřní život člověka integrovaný v soustavě tzv. marxismu-leninismu, která měla tvořit jedinou správnou metodu myšlení a být nositelkou vší hodnotové orientace. Hlavním cílem úvodní kapitoly je tedy rámcově představit, co vlastně byl marxismus-leninismus s jeho specifickým jazykem, hodnotami, vývojem a rolí, a poskytnout tak základ pro jednotlivé analýzy jeho „výchovných” aplikací v kapitolách následujících.
    Překlad anotaceThe chapter is devoted to a general structural and historical background of Communist education in the framework of the Communist ideology, with a focus on the Czechoslovak environment. One of the regime´s essential features was a concentrated pressure on the individual´s inner life, which was integrated into a system of so-called Marxism-Leninism that was supposed to be the only correct method of thinking and the bearer of the entire value orientation. The principal objective of the opening chapter is therefore to make a general introduction of Marxism-Leninism, including its specific language, values, development and roles, and thus provide a basis for different analyses of its „educational” applications presented in the following chapters.
    PracovištěÚstav pro soudobé dějiny
    KontaktGabriela Golasová, golasova@usd.cas.cz, Tel.: 257 286 365
    Rok sběru2021
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.