Počet záznamů: 1  

Flutter and galloping of cable-supported bridges with porous wind barriers

  1. 1.
    SYSNO ASEP0480892
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevFlutter and galloping of cable-supported bridges with porous wind barriers
    Tvůrce(i) Buljac, A. (HR)
    Kozmar, H. (HR)
    Pospíšil, Stanislav (UTAM-F) RID, SAI, ORCID
    Macháček, Michael (UTAM-F) ORCID, SAI, RID
    Celkový počet autorů4
    Zdroj.dok.Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics. - : Elsevier - ISSN 0167-6105
    Roč. 171, December (2017), s. 304-318
    Poč.str.15 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.NL - Nizozemsko
    Klíč. slovacable-supported bridges ; porous wind barriers ; aerodynamic forces and moments ; flutter ; galloping ; wind-tunnel experiments
    Vědní obor RIVJM - Inženýrské stavitelství
    Obor OECDConstruction engineering, Municipal and structural engineering
    CEPGA15-01035S GA ČR - Grantová agentura ČR
    LO1219 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    UT WOS000418967200024
    EID SCOPUS85032019814
    DOI10.1016/j.jweia.2017.10.012
    AnotaceWind-tunnel experiments are carried out to analyze the influence of wind-barrier porosity and height on aerodynamic and aeroelastic characteristics of wide long-span cable-supported bridges. The experiments are carried out on sectional models of the Golden Gate Bridge (USA), Kao-Pin Hsi Bridge (Taiwan), and Great Belt Bridge (Denmark). The bridge-deck section models are equipped with the wind-barrier models at the windward (leading) edge of the studied sections. The experimental results indicate that the effects of wind barriers on galloping sensitivity of studied bridge decks are rather negligible, while bridge decks become quite prone to flutter for wind barriers placed at their windward edge. These trends are more exhibited for more-solid wind barriers. The effects of increasing wind-barrier height are not unambiguous, as they are simultaneously influenced by the aerodynamic shape of bridge decks as well.
    PracovištěÚstav teoretické a aplikované mechaniky
    KontaktKulawiecová Kateřina, kulawiecova@itam.cas.cz, Tel.: 225 443 285
    Rok sběru2018
    Elektronická adresahttp://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S016761051730435X
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.