Počet záznamů: 1
Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (kolektivní monografie)
- 1.
SYSNO ASEP 0306479 Druh ASEP M - Kapitola v monografii Zařazení RIV C - Kapitola v knize Název K problematice oborově didaktických kompetencí učitelů matematiky a jejich zkoumání Překlad názvu To the problems of mathematics teachers subjects didactical competence and its investigation Tvůrce(i) Hošpesová, A. (CZ)
Tichá, Marie (MU-W) RID, SAIZdroj.dok. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (kolektivní monografie). - Brno : Paido, 2008 / Janík T. - ISBN 978-80-7315-165-2 Rozsah stran s. 77-88 Poč.str. 12 s. Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova teacher´s work professionalisation ; subject didactical competence ; qualified pedagogical reflection Vědní obor RIV AM - Pedagogika a školství CEZ AV0Z10190503 - MU-W (2005-2011) Anotace V souvislosti s úvahami o profesionalizaci práce učitele roste potřeba hledání cest, jak zkvalitňovat oborově didaktickou kompetenci učitele. V příspěvku se snažíme a) ukázat roli kvalifikované pedagogické reflexe v tomto procesu; b) vymezit jevy, které umožní evidovat a hodnotit změny, ke kterým dochází. Nejprve se zabýváme naším chápáním kompetencí potřebných v matematickém vyučování a možnostmi jejich kultivování. Podrobněji vysvětlujeme, jak chápeme společné reflexe a jejich význam. Ukazujeme, jak jsme prostřednictvím porovnávání reflexí a pozorování vyučování posuzovaly vývoj jedné z učitelek, která s námi dlouhodobě spolupracuje. Překlad anotace Relating to the teacher´s work professionalisation, the need for searching for new ways arises in order to answer the question of how to improve teacher´s subject didactical competence. The study tries to: a) show the role of qualified pedagogical reflection in this process; b) characterize some aspects that enable us to register and evaluate changes that arose in the process. Firstly we deal with our perception of competences. Secondly we give a more detailed description on our perception of joint reflection and their significance. Next we show how we- using comparison of the reflections and clasroom observation - judge the development of one particular teacher, who has been cooperating with us on a long term basis. Pracoviště Matematický ústav Kontakt Jarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757 Rok sběru 2008
Počet záznamů: 1