Počet záznamů: 1  

Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (kolektivní monografie)

  1. 1.
    SYSNO ASEP0306479
    Druh ASEPM - Kapitola v monografii
    Zařazení RIVC - Kapitola v knize
    NázevK problematice oborově didaktických kompetencí učitelů matematiky a jejich zkoumání
    Překlad názvuTo the problems of mathematics teachers subjects didactical competence and its investigation
    Tvůrce(i) Hošpesová, A. (CZ)
    Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Zdroj.dok.Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (kolektivní monografie). - Brno : Paido, 2008 / Janík T. - ISBN 978-80-7315-165-2
    Rozsah strans. 77-88
    Poč.str.12 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovateacher´s work professionalisation ; subject didactical competence ; qualified pedagogical reflection
    Vědní obor RIVAM - Pedagogika a školství
    CEZAV0Z10190503 - MU-W (2005-2011)
    AnotaceV souvislosti s úvahami o profesionalizaci práce učitele roste potřeba hledání cest, jak zkvalitňovat oborově didaktickou kompetenci učitele. V příspěvku se snažíme a) ukázat roli kvalifikované pedagogické reflexe v tomto procesu; b) vymezit jevy, které umožní evidovat a hodnotit změny, ke kterým dochází. Nejprve se zabýváme naším chápáním kompetencí potřebných v matematickém vyučování a možnostmi jejich kultivování. Podrobněji vysvětlujeme, jak chápeme společné reflexe a jejich význam. Ukazujeme, jak jsme prostřednictvím porovnávání reflexí a pozorování vyučování posuzovaly vývoj jedné z učitelek, která s námi dlouhodobě spolupracuje.
    Překlad anotaceRelating to the teacher´s work professionalisation, the need for searching for new ways arises in order to answer the question of how to improve teacher´s subject didactical competence. The study tries to: a) show the role of qualified pedagogical reflection in this process; b) characterize some aspects that enable us to register and evaluate changes that arose in the process. Firstly we deal with our perception of competences. Secondly we give a more detailed description on our perception of joint reflection and their significance. Next we show how we- using comparison of the reflections and clasroom observation - judge the development of one particular teacher, who has been cooperating with us on a long term basis.
    PracovištěMatematický ústav
    KontaktJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Rok sběru2008
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.