Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
1.
SYSNO ASEP
0158205
Druh ASEP
C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
Zařazení RIV
D - Článek ve sborníku
Název
Zátěžové situace u adolescentů a jejich percepce učiteli
Překlad názvu
Stress situations in adolescents and teacher´perception of that
Tvůrce(i)
Řehulková, Oliva (PSU-E) Řehulka, Evžen (PSU-E)
Zdroj.dok.
Psychologické otázky adolescence / Řehulková O. ; Řehulka E.. - Blansko : Psychologický ústav AV ČR, 2001
- ISBN 80-7326-001-8
Rozsah stran
s. 120-128
Poč.str.
9 s.
Akce
Psychologické otázky adolescence
Datum konání
01.06.2001
Místo konání
Brno
Země
CZ - Česká republika
Typ akce
EUR
Jazyk dok.
cze - čeština
Země vyd.
CZ - Česká republika
Klíč. slova
adolescence ; stress in adolescence ; theachers´ perception of stress
Vědní obor RIV
AN - Psychologie
CEP
IAA8025702 GA AV ČR - Akademie věd
CEZ
AV0Z7025918 - PSU-E
Anotace
Ve studii je popsán výzkum stresových situací u adolescentů (středoškoláků) a vnímání těchto stresů jejich učiteli. Vzhledem k profesionálním znalostem psychologie u učitelů jsme neočekávali příliš velké rozdíly mezi manifestovanými stresy adolescentů a jejich chápáním učiteli. Výsledek se potvrdil s tím, že učitelé nedoceňují u středoškoláků stresy z partnerských vztahů a konflikty s učitely a přeceňují stresy ze studijní činnosti.
Překlad anotace
The research of the stress situations in adolescents (secondary school) and teachers´perception of these situations is described in this study. In regard to professional knowledge of psychology in teachers, we didn´t expect great differences between the manifested stress in adolescents and teachers´perception of that. The result has been confirmed, as the teachers don´t estimate stress from the partner relationships and conflicts with the teachers and they overestimate stress from the study activity.