Počet záznamů: 1  

Božská nahota. Sochy Venuše od počátku do dneška

  1. 1.
    0572229 - FLÚ 2024 RIV CZ cze B - Monografie kniha jako celek
    Bažant, Jan
    Božská nahota. Sochy Venuše od počátku do dneška.
    [Divine nakedness. Statues of Venus from the beginning up today.]
    Praha: Academia, 2023. 372 s. ISBN 978-80-200-3311-6
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/11
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985955
    Klíčová slova: Venus * statues * art * myth
    Obor OECD: Arts, Art history
    https://www.academia.cz/bozska-nahota-sochy-afrodity-od-pocatku-do-dneska--bazant-jan--academia--2023

    Afroditu, kterou Římané převzali jako Venuši, máme spojenou s „věčnou krásou“, její zobrazení jsou považována za vizualizaci „podstaty ženství“. Kniha Božská nahota. Sochy Venuše od počátku do dneška se zaměřuje na dramatické proměny v pojetí soch antické bohyně sexuality, jež byly důsledkem přehodnocení božstev, rituálů, nahoty, postavení žen a výtvarné kultury. Tak tomu bylo i v poantickém světě, který se k antickému Řecku a Římu a jeho výtvarnému umění znovu a znovu až do současnosti vrací, ale vždy z jiné pozice, s jiným cílem a s jinými výsledky. Zobrazení Afrodity/Venuše tak neustále oscilovalo mezi dvěma protikladnými póly: fascinující božskostí, jež je z principu nezobrazitelná, a ženskostí, atraktivní o to víc, čím více naopak odpovídá naší vizuální zkušenosti.

    Aphrodite, which the Romans took over as Venus, is associated with “eternal beauty”, her depictions are considered to visualise the “essence of femininity”. The book Divine Nudity. Statues of Venus from the Beginning to the Present focuses on the dramatic changes in the conception of statues of the ancient goddess of sexuality that resulted from the rethinking of deities, rituals, nudity, the status of women, and artistic culture. This has also been the case in the poetic world, which has repeatedly returned to ancient Greece and Rome and their visual arts up to the present day, but always from a different position, with another aim and other results. The representation of Aphrodite/Venus has thus constantly oscillated between two opposing poles: a fascinating divinity that is fundamentally unrepresentable and a femininity that is all the more attractive, the more it corresponds to our visual experience.
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0343096

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.